Rise of the Planet of the Apes (2011)

Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Εξέγερση
Rise of the Planet of the Apes, Poster

Σκηνοθεσία: Rupert Wyatt
Σενάριο: Rick Jaffa, Amanda Silver
Παίζουν: James Franco, Freida Pinto, Andy Serkis


Δες/Κρύψε το trailer

Στη προσπάθειά του να καταπολεμήσει το Αλτσχάιμερ που κατατρώει τον πατέρα του, νεαρός επιστήμονας στο San Francisco του σήμερα, αναπτύσσει ιό που κάνει πολλά περισσότερα από το να αναζωογονεί εγκεφαλικά κύτταρα, όταν προσβάλλει πιθήκους. Rise of the Planet of the Apes, PhotographΤο κυριότερο χαρακτηριστικό του franchise που ξεκίνησε με τον Πλανήτη των Πιθήκων (1968) είναι θεωρητικά ο πεσιμισμός του, και πρακτικά η τρελή ανακολουθία του, αν εξαιρέσεις φυσικά τη πρώτη ταινία και το ιστορικό πλέον αιφνιδιαστικό τέλος της, όλες οι υπόλοιπες, μαζί και το ριμέικ του 2001, αναλώνονταν σε κουλαμάρες και αναχρονισμούς για να καταφέρουν να συνεχίσουν τη μυθολογία των προηγούμενων, με ελάχιστη ως καθόλου σκέψη για πιθανές επόμενες. Σαν αποτέλεσμα, το Rise of the Planet of the Apes (2011) καταφέρνει να φαίνεται ιδιοφυές απλά με το να καταφεύγει στην κοινοτοπία, αφηγείται μια ιστορία στο μοτίβο επιστημονικού πειράματος με απρόβλεπτες τρομαχτικές παρενέργειες, κρατάει από όλη τη συσσωρευμένη αρλούμπα μόνο τον.. πλανήτη των πιθήκων (κι αυτόν άμα κάτσεις να παρακολουθήσεις και τους τίτλους τέλους), και σε αφήνει με την αίσθηση του απρόβλεπτου βγαίνοντας από την αίθουσα, υπό την έννοια ότι έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες σου παρακάμπτοντάς τες.

Η ταινία ξεκινάει σαν Apocalypto (2006) των μαϊμούδων, ένας χιμπατζής τρέχει να ξεφύγει στη ζούγκλα, αλλά γρήγορα μεταφέρεται σε φαρμακευτικό εργαστήριο, όπου τα τετράποδα υποβάλλονται σε πειράματα, και το παρακάμπτει κι αυτό με συνοπτικές διαδικασίες, μετά τα καταστροφικά αποτελέσματα των πειραμάτων, για να πιάσει επιτέλους τον κεντρικό ήρωα, τον νεογέννητο Καίσαρα, έναν μετεξελιγμένο χιμπατζούλη που θα αποτελέσει και τον ήρωα της υπόλοιπης διάρκειας, όπως και στη Κατάκτηση του Πλανήτη των Πιθήκων (1972). Αυτή η οπτική, η πιθηκίσια, πάει κόντρα στις συμβάσεις του είδους (της επιστημονικής τρομάρας), το "τέρας" μπορεί και να το συμπαθείς ως θεατής ανάλογα με τη περίπτωση, αλλά κανένας δε περιμένει να ταυτιστείς μαζί του, και αυτή η αντίφαση είναι το βασικό πρόβλημα που έχει να διαχειριστεί ο σκηνοθέτης Rupert Wyatt, χωρίς να μπορεί να καταφύγει φυσικά στις τραγικές ιλαρότητες (χοχοχο, και τι έγινε που ο πίθηκος σκότωσε εκείνο τον άνθρωπο που τον είπε μαϊμού χωρίς να θέλει να τον προσβάλλει, είμαστε προοδευτικοί και το ξεπερνάμε άμεσα) της παράδοσης του franchise. Έχοντας υπόψη το πρόβλημα, καταλαβαίνεις πως οι ανθρώπινοι πρωταγωνιστές, ο James Franco και η Freida Pinto με την εκπληκτική ικανότητα να χάνονται στο φόντο ως γλάστρες, είναι ιδανικοί από το casting ακόμα, ενώ ο John Lithgow που συμπληρώνει τη θετή οικογένεια του Καίσαρα παίζοντας τον πατέρα του Franco, προσθέτει μια κρίσιμη νότα συγκίνησης στον σπειροειδή κατήφορο που θα φέρει τον βασιλιά πίθηκο, και τον στρατό του, εχθρούς της ανθρωπότητας. Σε όλη τη διάρκεια, ο σκηνοθέτης δε σε αφήνει να πολυσκεφτείς τη λογική της ιστορίας ούτε να πολυπαρατηρήσεις τα εφέ σε δράση, εναρμονίζει τη κίνηση της κάμερας με αυτή των ζώων, πιάνει τους ρυθμούς τους, αν πεις ότι η επέλαση των πιθήκων στα τέσσερα ήταν η μοναδική λαμπρή στιγμή του Tim Burton δέκα χρόνια νωρίτερα, τότε σίγουρα ο Wyatt θα σε αναγκάσει να βάλεις τη δικιά του υπογραφή μέσα στις καλύτερες ταινίες του φετινού καλοκαιριού. Και άμα ρωτήσεις τον Τάσο Θεοδωρόπουλο, θα σου πει ότι η εικονική ερμηνεία του Andy Serkis είναι αυτό που λέμε καρδιακή, από τη πρώτη στιγμή που αισθάνεται ότι η θέση του δε πρόκειται ποτέ να είναι ανάμεσα στους ανθρώπους, μέχρι εκείνη που αρνείται οριστικά και εμφατικά το λουρί, ο Καίσαρας του Serkis είναι χαρακτήρας ανθολογίας στη μέχρι τώρα ιστορία του motion capture. Σε ανθολογία μπορείς να βάλεις και όλη τη ταινία, με την έννοια ότι τα εφέ της WETA κατάφεραν να μπλέξουν σχεδόν άψογα ερμηνείες.. νέου και κλασικού τύπου, αλλά όχι και σε κάνα pop πάνθεον όπως τη ταινία του '68, όχι ακόμα τουλάχιστο.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΑΙΓΛΗ BY VILLAGEΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.45/ 23.00

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ CinemaΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.00

ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - ΠΑΠΑΓΟΥ
ΑΡΤΕΜΙΣ (ΔΗΜ. ΚΙΝ./ΦΟΣ)Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

ΓΕΡΑΚΑΣ - ΠΑΛΛΗΝΗ
ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.00

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 8 VODAFONE (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 10 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 18.40/ 21.00/ 23.20

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
ΑΙΘΟΥΣΑ 7 MAX SCREEN
Πέμ.-Τετ.: 21.30/ 00.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30/ 00.45, Σάβ., Κυρ. & 15.45

ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 3Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.00

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 20.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 6 (DOLBY DIG.)Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 18.20/ 21.00/ 23.50
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέμ.-Τετ.: 19.40/ 22.30

ΓΑΛΑΤΣΙ
ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.00

ΚΑΙΣΑΡΑΙΝΗ - ΠΑΓΚΡΑΤΙ - ΒΥΡΩΝΑΣ - ΥΜΗΤΤΟΣ
ΛΑΟΥΡΑΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 5 (DOLBY SRD)
Πέμ.-Τετ.: 17.00/ 19.15/ 21.30/ 00.00

ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Τετ.: 19.45/ 22.00/ 00.15
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 19.45/ 22.00/ 00.15, Σάβ., Κυρ. & 15.15

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
ΑΙΘΟΥΣΑ 7 Vmax
Πέμ.-Τετ.: 17.45/ 20.00/ 22.15/ 00.30

Ν. ΚΟΣΜΟΣ - ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΦΙΛΙΠΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Τρ.: 18.40/ 21.00/ 23.20
ΑΙΘΟΥΣΑ 6 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Δευτ. & Τετ. 18.40/ 21.00/ 23.20

VILLAGE SHOPPING AND MORE
ΑΙΘΟΥΣΑ 8
Πέμ.-Τετ.: 17.45/ 20.00/ 22.15/ 00.30, Σάβ., Κυρ. & 15.30
VILLAGE RENTI SUMMER (DOLBY DIG.)Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.15/ 23.30

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.00/ 22.00/ 00.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 8 Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ΒΑΡΚΙΖΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ 3Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.00
ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.30

ΣΑΡΩΝΙΔΑ - ΛΑΓΟΝΗΣΙ
ΟΡΦΕΑΣΘερινός
Πέμ.-Τρ.: 21.00/ 23.00, Τετ. 21.45/ 23.20

ΜΑΤΙ - ΖΟΥΜΠΕΡΙ - ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ
COOL ΤΥΜΒΟΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00


7 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Για να πω την αλήθεια, προσωπικά την ερμηνεία του Serkis δε την ένιωσα και πολύ, μόνο σε κάποια φάση που λέει τη θρυλική πια πρώτη του λέξη. Αλλά ο Θεοδωρόπουλος που καθότανε δίπλα μου στη δημοσιογραφική, χωμένος κι αυτός από τον verbal, είχε διαφορετική αντίδραση που απ' ότι κατάλαβα στη συνέχεια είναι και η γενική περίπτωση.

  2. cheaptalk said

    Παρεμπιπτόντως, το σενάριο έχει καταφέρει να παραχώσει από δω κι από κει αρκετές κλασικές ατάκες, αλλά ευτυχώς εκεί σταματάει και η σχέση του με τις προηγούμενες ταινίες. Η ταινία είναι ολoκληρωτικό reboot, το ξαναλέω, κάπου στο μέλλον μάλλον θα κυριαρχήσουν οι πίθηκοι στον πλανήτη, αλλά το μόνο σίγουρο πλέον είναι ότι θα υπάρξουν συνέχειες.

  3. Anonymous said

    "αν πεις ότι η επέλαση των πιθήκων στα τέσσερα ήταν η μοναδική λαμπρή στιγμή του Tim Burton δέκα χρόνια νωρίτερα" = ??? Διαφωνεί κανείς οτι τουλάχιστον εκείνη η ταινία ήταν έκτρωμα? Τουλάχιστον με βοήθησες να αποφασίσω αν θα δώ αυτήν :)

  4. cheaptalk said

    Η ταινία του Burton αποτυχία ήταν δεδομένα, από κει και πέρα δε ξέρω πόσο είναι σκόπιμο να ανοίξουμε συζήτηση γι' αυτή, χειρότερη από τις προηγούμενες του franchise δεν ήταν πάντως. Αυτή η φάση με τους πιθήκους να επελαύνουν στα τέσσερα ήταν και η μοναδική πραγματικά λαμπρή ιδέα στη ταινία του 2001 για μένα και για πολύ κόσμο, τέτοιες φάσεις έχει πολλές το Rise, μάλλον γιατί η Fox κατάλαβε ότι η σειρά δεν άντεχε άλλη μπούρδα, παρά για οτιδήποτε άλλο, κατά τη γνώμη μου.

  5. George Kant. said

    Εμενα ρε παιδια και του Μπάρτον μου άρεσε... πάντως αυτο ηταν αρκετα αλλη φαση και συμφωνω με το review..

  6. Anonymous said

    ΣΥΓΝΩΜΗ ΡΕ CHEAPLOG ΜΕ ΟΛΟ ΤΟ ΣΥΜΠΑΘΕΙΟ ( ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ)ΤΟ ΠΩΣ ΠΕΡΠΑΤΑΝΕ ΟΙ ΠΙΘΗΚΟΙ ΣΕ ΜΑΡΑΝΕ!!!ΔΗΛ ΝΑ ΜΙΛΑΝΕ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΝΟΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΠΟΥΡΔΑ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΑΝΕ ΣΤΑ ΔΥΟ ΕΙΝΑΙ Η ΜΠΟΥΡΔΑ???!!!

  7. cheaptalk said

    Έγραψα ότι ήταν λαμπρή ιδέα η επέλαση των πιθήκων στα τέσσερα. Δε καταλαβαίνω πως προκύπτει από αυτό, το ότι να περπατάνε στα δυο είναι μπούρδα. Και όπως και να 'χει, άμα προσέξεις τις παλιότερες ταινίες, οι πίθηκοι στο Conquest, όπου είναι ακόμα όλοι.. πίθηκοι εκτός από τον Caesar υποτίθεται, πάλι με τον ίδιο τρόπο.. περπατάνε (με τους εξελιγμένους στις άλλες ταινίες), σέρνουν τα πόδια τους, πολύ ρεαλιστικό δεν είναι το εφέ.

    Από την άλλη, ρεαλιστικό είναι να χρησιμοποιούν οι πίθηκοι τη νοηματική, χιμπατζήδες, ουρακουτάγκοι και γορίλες, μια χαρά τη μαθαίνουν:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Great_ape_language

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.