J. Edgar (2011): Trailer σαρώματος
Με trailer που κυκλοφόρησε ξημερώματα Τρίτης διαδιχτυακά, ο J Edgar (2011) του Clint Eastwood δηλώνει συμμετοχή στη φετινή οσκαρική κούρσα από θέση φαβορί, παρόλο που παρέκαμψε ουσιαστικά όλα τα φθινοπωρινά φεστιβάλ. Το δύσκολο είναι να διακρίνεις αν η παραγωγή είχε ποντάρει σε αυτόν τον συγχρονισμό, αν η Warner είχε την αίσθηση από νωρίτερα ότι η κούρσα θα είναι ακέφαλη σε αυτό το σημείο, ή αν απλά υπερίσχυσαν τα συνήθεια του γέρο-Clint, που δε τις συμπαθεί τις.. πολλές φανφάρες στιλ Hereafter (2010) πέρσι.
Δεδομένα, το φεστιβάλ του Toronto που έληξε το σαββατοκύριακο, έβγαλε φαβορί για.. το ξενόγλωσσο Όσκαρ, τάση που επισημοποίησαν κάπως και τα βραβεία κοινού του, επιβεβαιώνοντας και την αίσθηση που είχε από νωρίτερα η ανεξάρτητη διανομή, ότι τα βαριά χαρτιά του Χόλιγουντ φέτος τείνουν προς crowd pleasers. Στιλ The Help (2011) που από τη ταμειακή πορεία του και μόνο θα το έπαιρνε το χρυσό αγαλματάκι άμα αυτό είχε απονεμηθεί τη Κυριακή, ή στιλ Moneyball (2011) που θα παίρνει όλα τα αγαλματάκια κοινού αυτό το σαββατοκύριακο με ατραξιόν τον Brad Pitt, όπως τα 'παιρνε ας πούμε το Blind Side (2009) για τη Sandra Bullock. Σε τέτοιο σκηνικό, οι προβλέψεις, κομπλέ με αποδόσεις από τους bookies, επικεντρώνονται στα χαρτιά των στούντιο, χαρτιά σα το Yound Adult (2011) του Jason Reitman, που η Paramount δε φαίνεται να σκοπεύει να αποκαλύψει πριν τον Δεκέμβριο. Ή χαρτιά σα το Extremely Loud and Incredibly Close (2011) του Stephen Daldry, του.. μεγαλύτερου σκηνοθέτη της προηγούμενης δεκαετίας (σύμφωνα με τις επιλογές της αμερικάνικης ακαδημίας τουλάχιστο), στο οποίο η Warner επιφυλάσσει ακόμα πιο κουκουλωμένη πορεία, άνοιγμα τα Χριστούγεννα για οσκαρική συμπερίληψη, και διανομή από το Γενάρη του 2012.
Η Warner, στούντιο που όπως και τα περισσότερα τελευταία, μετράει τα εκατομμύριά του στις καμπάνιες για τα αγαλματάκια, φέτος κατεβάζει και τρίτο άλογο στη κούρσα της καλύτερης ταινίας, τον ακροτελεύτιο Harry Potter, και σε αυτό το σκηνικό, το σιγουρότερο που μπορείς να πεις για τον J Edgar με βάση τις πρώτες σκηνές του, είναι ότι.. ταιριάζει. Το φιλμ φαίνεται να στέκεται κάπου ανάμεσα στο Changeling (2008) και το Invictus (2009), με όλη αυτή τη λεπτομέρεια της εποχής και τα σκοτεινά ως σκοτεινο-ιπποτικά χρώματα από τη μια, και όλη τη.. ψυχοτόνωση κομπλέ με ατάκες και μονολόγους από την άλλη. Και έτσι κάπως θα παίζει κιόλας (το φιλμ), σε τρία acts που να πιάνουν τον ήρωα από ελπίδα του έθνους και να τον παραδίδουν ενάντια σε όλους (παραδομένο στους δαίμονές του βέβαια), ακουμπώντας την ομοφυλοφιλία του στο.. χέρι. Το τελευταίο, ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα σημεία μιας από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του προηγούμενου αιώνα, μπορείς πλέον να το διαπιστώσεις και μόνος σου στο trailer, ήτανε όμως κοινή γνώση, μαζί με τη γενικότερη αφηγηματική δομή, από τον περσινό χειμώνα, όταν άρχισαν οι διαρροές του σεναρίου του Dustin Lance Black. Από τότε, ο Black και ο Eastwood δηλώνανε πως η 40χρονη σχέση του J Edgar Hoover με τον Clyde Tolson καταγράφεται μεν στην ταινία, αλλά τόσο διακριτικά όσο περίπου και στη δημόσια εικόνα της, το ίδιο επαναλαμβάνουνε τώρα και στη διάρκεια της προώθησης, πιο χαρακτηριστικά στην κοινή τους συνέντευξη στο GQ του Οκτωβρίου. Η Warner οριστικοποίησε στις αρχές Αυγούστου την ημερομηνία εξόδου της ταινίας (αρχές Νοεμβρίου, με πρεμιέρα στο φεστιβάλ του AFI εκείνες τις μέρες), τότε το μόνο δεδομένο ήτανε πως μοντάζ και εφέ δε προλάβαιναν να ολοκληρωθούν μέχρι τις αρχές του Σεπτέμβρη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είχανε ξεφύγει από τη συνηθισμένη, σφιχτή σε ημερομηνίες, εργασιακή αξιοπιστία του Eastwood.