The Girl with the Dragon Tattoo (2011)

Το Κορίτσι με το Τατουάζ
The Girl with the Dragon Tattoo, Poster

Σκηνοθεσία: David Fincher
Σενάριο: Steven Zaillian, Stieg Larsson (νουβέλα)
Παίζουν: Daniel Craig, Rooney Mara


Δες/Κρύψε το trailer

Αν από τους τίτλους της αρχής έχεις την αίσθηση πως μπήκες κατά λάθος σε avant-première του GI Joe: Retaliation (2012), τότε ησύχασε, ξεκινάει το αμερικάνικο ριμέικ αυτού του σουηδικού με τους τελετουργικούς φόνους και τη πιτσιρίκα με το λοφίο. The Girl with the Dragon Tattoo, PhotographΑπό τη σκηνή που πετυχαίνεις Αμερικανούς να συνομιλούν με δυο μπάλες του μπόουλινγκ υπογλώσσιο, παριστάνοντας με τη πγοφογά ότι βρίσκονται στη Σουηδία και μιλάνε τη τοπική γλώσσα, από το ξεκίνημα με άλλα λόγια, το νέο Κορίτσι με το Τατουάζ (2011) μοιάζει με άσκηση στη φαιδρότητα, από τις τυπικές του David Fincher μετά το Zodiac (2007). Και η συνέχεια εξοντώνει τις όποιες, λόγω θεματολογίας, ελπίδες σου για ανάνηψη στο έργο του σκηνοθέτη, η ιστορία του Mikael Blomkvist και της Lisbeth Salander τοποθετείται στη Βόρεια Ευρώπη, παρά τη πλήρη αμερικανοποίησή της, χωρίς κανένα ουσιαστικό αφηγηματικό λόγο, παρά για να εξοβελίσει την όποια πιθανά αντιληπτή ηθική έκπτωση μακριά από τη γη του Pat Robertson. Στη χώρα που καθιέρωσε ως μόνο απαραίτητο στο βιογραφικό κάθε σταρλετίτσας το να κυκλοφορεί στο ιντερνέτ βίντεο με αυτήν να κάνει πίπες, την ίδια εποχή που μια Courtney Stodden παριστάνει τη δεκαεξάχρονη που παντρεύτηκε πενηντάρη για να απασχολεί τα κουτσομπολίστικα με το Kardashian-ό αζημίωτο, σ' αυτή τη χώρα ο Fincher επιμένει στις συνεντεύξεις του πως είναι ταμπού οι σχέσεις εικοσάρας με σαραντάρη, και εξυπακούεται έτσι ότι εκεί, επιπλέον, όλοι οι μεγαλοεπιχειρηματίες είναι βαθιά δημοκράτες και φεμινιστές, κάθε άλλο παρά φασίστες και μισογύνες σαν αυτούς που περιέγραφε ο Stieg Larsson στη νουβέλα του. Με άλλα λόγια, ο Fincher πιάνει υλικό pulp σουηδικής νουβέλας από το 2005, αγαπημένο ανάγνωσμα των MILFs και ψωμοτύρι για το HBO, και το σερβίρει μουλιασμένο ώστε να είναι φιλικό προς τις μασέλες, σα διαδικαστικό εγκληματικό δράμα του CBS, κομπλέ με ξεθωριασμένα ζεστά χρωμοφίλτρα στις σκηνές που οφείλεις να αισθάνεσαι νοσταλγικά νέος και αγνός.

Ο Fincher εγκαταλείπει τα διαβόητα πια φαιοφίλτρα του και στις περισσότερες από τις υπόλοιπες σκηνές, προτιμάει μεταλλικές μπλε αποχρώσεις, επιδιώκει ψυχρούς τόνους στο δράμα του, και φτάνει πάλι να στο παραχώνει το ψύχος βαθιά στο λαρύγγι, όχι με ψηφιακούς υδρατμούς για κλάματα όπως στο Social Network (2010), αλλά εξίσου τεχνητά, οι πρωταγωνιστές τρίβονται διαμαρτυρόμενοι για το κρύο τόσο επανειλημμένα που πάρε καλύτερα καμιά φλοκάτη μαζί στη προβολή, να τη πετάξεις στην οθόνη μπας και σκάσουν. Στην εκδοχή του Niels Arden Oplev, το Män som Hatar Kvinnor (2009), η παγωμένη ατμόσφαιρα ήτανε τόσο αβίαστη όσο και.. στη βόρεια Σκανδιναβία, οι ηθοποιοί περιφέρονταν με φυσικότητα μέσα στις υπερμπουφανάρες τους όταν τις χρειάζονταν, το τοπίο ήτανε ένας ακόμα πρωταγωνιστής, και αυτού του είδους οι λεπτομέρειες της παραγωγής, αποτελούν ακόμα έναν ακατανίκητο εχθρό για τον σκηνοθέτη, όσο και να προσπαθεί να σε βάλει τεχνικά να ακούς το χιόνι να πέφτει, τρώει και σε αυτό το γήπεδο 3-4 γκολ από το πρωτότυπο. Και άμα περάσεις και στο αφηγηματικό πεδίο, το σκορ πάει προς ράγκμπι· το σενάριο σε ωθεί να πιστεύεις πως η Lisbeth βρήκε στον Blomkvist μια αγαθούλα (και γραμμωμένη βεβαίως βεβαίως) ψυχή και θα ζήσουν ευτυχισμένοι μετά τους τίτλους τέλους, πράγμα που θα μπορούσε να είναι και σεβαστή εναλλακτική οπτική στη σχέση των ηρώων αν η κατάληξη δεν ήτανε πανομοιότυπη, και μόνο στη περίπτωση του πρωτότυπου δικαιολογημένη· η εκδικητική βία είναι πανηγυρική, ο βιασμός της Lisbeth στήνεται σαν απλή αφορμή για να χειροκροτάς όταν ανταποδίδει παρατεταμένα και σαδιστικά (αντί να εξασφαλίζει την επιβίωσή της), με μια απόλαυση που γίνεται παιδικό ζαχαρωτό όταν η ίδια ζητάει στο τέλος άδεια να σκοτώσει αυτόν τον.. άντρα που μισούσε τις γυναίκες (i.e. τον δολοφόνο της νουβέλας) σα να ετοιμάζεται ο Winnie να βουτήξει στον κουβά με το μέλι· και κυριότερα, όλο το μυστήριο των διασυνδεδεμένων φόνων προσπερνιέται σα μοντάζ από το Team America: World Police (2004), δεν ενδιαφέρεσαι στο ελάχιστο για το εξαφανισμένο κορίτσι αφού οι τύχες των γυναικών στις διασυνδεδεμένες περιπτώσεις διατυπώνονται με το ίδιο ελάχιστο πάθος.

Η σκηνοθεσία έχει έναν τυπικό ρυθμό πολυβόλου με κάποιες αιφνιδιαστικές (μέχρι κυριολεκτικά πολικές) αντιπαραθέσεις κάδρων, η υπόκρουση έχει μια τυπική ατμοσφαιρικότητα, η παραγωγή έχει ένα τυπικό σκοτεινό καλογυάλισμα, η Sony ξόδεψε αρκετά για να διατηρήσει το φιντσερικό γωνιακό εστιατόριο στο τετράγωνο όπου πάνε οι μεσήλικες να δειπνήσουν χιψστεριά, και να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα των συνεχειών που ήδη ετοιμάζονται. Η Rooney Mara μάλλον κερδίζει για λογαριασμό του το μεγαλύτερο στοίχημα του Fincher, ο χαρακτήρας της δεν είναι στιγμιαία εικονικός (όπως της Noomi Rapace) αλλά είναι ανδρόγυνος, ιδιοσυγκρασιακός, υπόγεια ενοχλητικός, και άρα η μοναδική υποψία τέχνης στο όλο βιομηχανικό κατασκεύασμα, και έτσι σκοτεινό φαβορί για καμιά οσκαρική υποψηφιότητα της προκοπής.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
Αττικόν Cinemax Class
Πέμ.-Τετ.: 16.30/ 19.30/ 22.35

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
Αθηναιον 3D Digital
Αίθουσα 1
Πέμ.-Τετ.: 22.45
Αίθουσα 2
Πέμ.-Τετ.: 17.00/ 20.00

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
Αίγλη 3D Digital
Αίθουσα 2
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.30

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
Αίθουσα 5 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 19.20/ 22.30, Σάβ., Κυρ. & 13.00/ 16.10
Αίθουσα 10 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 17.10/ 20.20/ 23.30, Σάβ., Κυρ. & 14.00

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
Αίθουσα 2
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 22.00, Πέμ., Παρ., Δευτ.-Τετ. & 16.00, Παρ., Σάβ. & 01.00
Αίθουσα 5 Village Cinema Ing
Πέμ.-Τετ.: 15.15/ 18.15/ 21.15/ 00.15, Σάβ., Κυρ. & 12.15

ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΙΩΝΙΑ
Τρία Αστερια 3D Digital
Αίθουσα 2
Πέμ.-Τετ.: 19.45/ 22.30

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
Αίθουσα 1
Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 21.40, Παρ., Σάβ. 18.20/ 21.40
Αίθουσα 4
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 23.15

ΠΑΓΚΡΑΤΙ
Πτι-Παλαι
Πέμ.-Τετ.: 18.45/ 22.00

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
Αίθουσα 4 (DOLBY SRD)
Πέμ.-Τετ.: 18.10/ 21.15/ 00.20

NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ 3D
Αίθουσα 1
Πέμ., Παρ. & Δευτ.-Τετ. 16.45/ 20.00/ 23.15, Σάβ., Κυρ. 20.00/ 23.15
Αίθουσα 4
Πέμ.-Τετ.: 18.20/ 21.40

ΔΑΦΝΗ - ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
Σοφία
Πέμ.-Τετ.: 19.15/ 22.15

VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
Village Cinemas Athens Metro Mall - Ag. Dimitrios
Αίθουσα 5
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 22.10

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
Αίθουσα 2
Πέμ.-Τετ.: 19.40/ 22.40, Σάβ., Κυρ. & 16.40
Αίθουσα 6
Πέμ.-Τετ.: 21.40/ 00.40, Πέμ., Παρ., Δευτ.-Τετ. & 18.40

Ν. ΚΟΣΜΟΣ - ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
Σπόρτιγκ
Αίθουσα 1
Πέμ.-Τετ.: 17.00/ 20.00/ 23.00

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
Αίθουσα 4 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 17.10/ 20.20/ 23.30
Αίθουσα 10 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 19.20/ 22.30, Κυρ. & 12.15/ 16.10

VILLAGE SHOPPING AND MORE
Village Cinemas Gold Class 1
Πέμ.-Τετ.: 16.45/ 19.45/ 22.45, Σάβ., Κυρ. & 13.45
Αίθουσα 6
Πέμ.-Τετ.: 14.45/ 17.45/ 20.45/ 23.45, Σάβ., Κυρ. & 11.45
Αίθουσα 9 G Γερμανός
Πέμ.-Τετ.: 19.45/ 22.45
Αίθουσα 13
Πέμ.-Τετ.: 18.45/ 21.45/ 00.45

ΧΑΪΔΑΡΙ - ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Άνοιξη (δημ. Κιν/φος) 2+1
Αίθουσα 1
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.30
Φοίβος
Πέμ.-Τετ.: 19.40/ 22.30

CINE CITY ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Cine City Περιστέρι
Αίθουσα 2
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.30

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
Αίθουσα 3
Πέμ.-Τετ.: 16.10/ 19.10/ 22.10, Σάβ., Κυρ. & 13.10
Αίθουσα 4
Πέμ.-Τετ.: 18.10/ 21.10, Παρ., Σάβ. & 00.20

ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL
Αίθουσα 2
Πέμ.-Τετ.: 22.00
Αίθουσα 3
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 23.00

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
Βάρκιζα
Αίθουσα 1
Πέμ.-Τετ.: 20.15/ 22.00

18 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Όποιος δεν έχει δει το πρωτότυπο, και βλέπει πολύ CSI, ας βάλει κάνα αστεράκι παραπάνω στη βαθμολογία. Είπα μια φορά να βάλω κι εγώ 2μισι για να συμβιβάσω τη διαφορά, αλλά όχι μόνο δε μπορούσα να το δικαιολογήσω, αλλά όσο το σκεφτόμουνα τόσο χαμήλωνε η βαθμολογία. Οι δυο ταινίες έχουνε την ίδια ιστορία σα βάση αλλά.. αχανείς αφηγηματικές διαφορές. Που δεν είναι μόνο πολιτισμικές, είναι και τεχνικά ουσιαστικές. Για παράδειγμα, δε το αναφέρω καν στη κριτική σα προφανές, στο ριμέικ το σεξ του Blomkvist με τη Lisbeth (που υποτίθεται κιόλας ότι.. δεν ενδιαφέρει τους Αμερικάνους) έχει κεντρική θέση, ενώ στο πρωτότυπο προσπερνιόνταν λίγο πολύ σα κάτι που.. συμβαίνει. Αυτό το λες τυπική πολιτισμική διαφορά ή αμερικανιά, OK. Αλλά το προσπέρασμα των φόνων με διαδικαστικό μοντάζ, είναι.. όλη η ταινία, ούτε καμιά πραγματική ατμόσφαιρα έχει το ριμέικ, ούτε και καμιά αγωνία για τη τύχη του κοριτσιού, για τη ποσότητα του σεξ του Craig με τη Mara μένεις να ενδιαφέρεσαι.

    Και ακόμα και στην όποια δράση, ο Niels Arden Oplev είχε μια εκπληκτική ωμότητα, ενώ ο Fincher κοιτάει να σου ανεβάσει τους σφυγμούς με βρουμ βρουμ μοτοσακού σε τούνελ.

  2. cheaptalk said

    Λες και γιορτάζουνε τα απανταχού θηλυκά, και οι τέσσερις καινούριες ταινίες αυτής της βδομάδας, αμερικάνικες, βρετανικές, γερμανικές και ελληνικές, έχουνε κυρίαρχα γυναικεία θεματική, χωρίς καμία να ξεχωρίζει ουσιαστικά, τη σειρά τους στη παρουσίαση μπορείς να τη δεις και σα να αντικατοπτρίζει τον αριθμό των αιθουσών τους ή τη πολυτέλεια της παραγωγής τους. Οπότε καλύτερα ξεκίνα από τα Κορίτσια της Βροχής (2011) σα πιο σπάνια, τα άλλα συνηθισμένες.. συνηθισμενιές είναι. Σε ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ και ΑΑΒΟΡΑ προβάλλεται το Κολαστήριο (1988), σε περίπτωση που είχες πάθει μια στέρηση από Béla Tarr τελευταία.

  3. petros said

    συμφωνω με καποιες απο τις παρατηρησεις σου, και οχι τιπορα αλλο αλλα διαβαζω και το site απο την αρχη του γκοντ νταμν ιτ. γιατι ομως τετοια ψυχωση η εμμονη με το αν η ταινια δεν γυριστηκε στην αμερικη? οποιος εχει λιγο μυαλο ξερει προφανως οτι ουτε φεμινιστες ειναι τα big boss στην αμερικη ουτε δημοκρατες. δεν νομιζω να ειχε τετοιο στοχο ο fincher. σιγουρα μεγαλη μ@@@@α του να λεει στις συνεντευξεις δικαιολογιες του τυπου "ταμπου με την ηλικια". δικοι του? λογοι ισως.
    θα μπορουσε τοσο ευκολα ομως να αποδωσει την σαπιλα του ναζισμου στην αμερικη? ο φασισμος και τα προβληματα του βεβαια ειναι παντου τα ιδια.αλλα και παλι δεν θα μου κολλαγε πολυ.δεν το λεω απο θεμα πιστοτητας του βιβλιου γιατι αλλαξε και αλλα.

  4. cheaptalk said

    Όπως λέει και ο τίλος του βιβλίου, στα Σουηδικά τουλάχιστο, οι δολοφόνοι.. μισούνε τις γυναίκες. Και οι φόνοι είναι τελετουργικοί, διεστραμμένα χριστιανικοί και αντισημιτικοί. Δεν έχουνε κάποιο ιδιαίτερο πολιτικό κίνητρο. Θα μπορούσε πολύ άνετα να είχε ο Mel Gibson ρόλο στο ριμέικ, ας πούμε. Αυτά είναι τα θέματα ταμπού που αποφεύγει τρέχοντας να ακουμπήσει η ταινία. Τη χριστιανική φασιστική φανατίλα που είναι κυρίαρχη και διεστραμμένη στην Αμερική, αλλά είδος υπό εξαφάνιση πλέον στην Ευρώπη. Και τον συνεπακόλουθο αντισημιτισμό, που είναι ακόμα πιο ενοχλητικός στο κατά κόρο Εβραϊκό Χόλιγουντ. Μια ταινία που θέλει να το παίζει σκοτεινή και κοφτερή, και δε τολμάει να πιάσει θεματολογία κοινή σε MILF αναγνώσματα και στο HBO, παρά τη μεταθέτει στην.. αρχαία Σκανδιναβία, ξεδοντιασμένη, σεξουαλικά υπερφορτισμένη και με την εκδικητική βία πανηγυρική, μια τέτοια ταινία εμένα μου φαίνεται θρασύδειλα υποκριτική σε βαθμό ναυτίας. Έχω βέβαια μια έμφυτη αντιπάθεια για τη θρασυδειλία και την υποκρισία, το ομολογώ.

    Άσε που προφανώς έχουμε εθιστεί όλοι στη γελοιότητα του να κυκλοφοράνε οι Αμερικανοί στον πλανήτη και να παριστάνουνε τους Σουηδούς, τους Άραβες, και τους Γιαπωνέζους, μιλώντας Αγγλικά με προφορά. Τόσο που δε μας ενοχλεί ούτε καν όταν έχουνε και ιδιαίτερα ενοχλητικό, και μόνο, λόγο για να το κάνουν. Υποφήφια για.. πολλά Όσκαρ κι αυτή η ταινία, τι άλλο να πω :p

  5. petros said

    οπως ειπα συμφωνω με αρκετα απο αυτα που λες αλλα αυτο το "η χριστιανική φασιστική φανατίλα που είναι κυρίαρχη και διεστραμμένη στην Αμερική, αλλά είδος υπό εξαφάνιση πλέον στην Ευρώπη" δεν μου καθεται καλα. σιγουρα ειναι εξαπλωμενη και βαθια ριζωμενη σε συγκεκριμενες πολιτειες που νομιζω δεν εχει και νοημα να ασχοληθεις μαζι τους, αλλα στην Ευρωπη δεν νομιζω οτι ειναι ειδος υπο εξαφανιση, θυμισου και τα περσινα γεγονοτα με τον αλλο τον αρρωστο που εφαγε τοσα παιδια και επισης τους καθε ειδους νεοναζι-φασιστες στην ρωσια αλλα και στις βορειες χωρες, οπως και την συνεχη ανοδο των ακροδεξιων κομματων(ακομα και στην ελλαδα) που μονο γραφικη δεν μπορει να χαρακτηριστει.

  6. mvasilisgr said

    Έχοντας βάλει στο "The Social Network" 1 αστεράκι, σ΄αυτή που έχεις βάλει 2 πρέπει να είναι αριστούργημα. Αύριο θα πάω να τη δω. Σ' ευχαριστώ για την πρόταση.

  7. cheaptalk said

    Δε καταλαβαίνω με ποια λογική μπορείς να πεις για παράδειγμα ότι εντάξει η Μακεδονία, η Ήπειρος, η Στερεά και η μισή Πελοπόννησος ψηφίζει Καρατζαφέρη, αλλά δεν αξίζει να ασχοληθείς μαζί τους. Η φονταμενταλιστική δεξιά στην Αμερική εκλέγει προέδρους, ελέγχει το Κογκρέσο και το μισό Ανώτατο Δικαστήριο και εντάξει την αγνοούμε? Ε και στη Τουρκία εντάξει κάτι περιοχές έχουνε φανατικούς Μουσουλμάνους, αλλά δε τρέχει και τίποτα. Προτείνω κανένα γκουγκλάρισμα (fundamentalism είναι η αγγλική λέξη, US είναι συνήθως η συντόμευση για τις αμερικάνικες πολιτείες) αντί να στεκόμαστε σε ότι φαίνεται θεαματικό στις ειδήσεις στη τηλεόραση.

    Και όπως και να έχει ο ίδιος ο σκηνοθέτης της ταινίας δηλώνει συνέχεια, και χωρίς καν να τον ρωτήσουνε, ότι είχε σοβαρούς λόγους για να μη τοποθετήσει την ιστορία στην Αμερική. Όποιος θέλει μπορεί να πιστέψει ότι αυτοί (οι σοβαροί λόγοι) είχανε να κάνουνε κατά κύριο λόγο με τη σχέση σαραντάρη και εικοσάρας, αφού οι Αμερικανοί είναι βαθιά δημοκράτες, ανεξίθρησκοι και φεμινιστές -- απλά προωθούνε την ισότητα στο σεξ.

  8. cheaptalk said

    Να το θέσω και διαφορετικά, για να έχει.. ενδιαφέρον η συζήτηση. Το δεδομένο είναι ότι ο Fincher δηλώνει πως η Αμερική δεν είναι έτοιμη για ερωτική σχέση εικοσάρας με σαραντάρη (στην οποία βάσισε τη προσαρμογή της σουηδικής νουβέλας). Σύμφωνα με τις δηλώσεις του ο Fincher είναι ή α) δειλός ή β) υποκριτής ή γ) διανοητικά καθυστερημένος. Ας κάνει λοιπόν ο καθένας την επιλογή του για τη βάση της προσαρμογής, και ας μας αναπτύξει από κει τη κριτική του για τη ταινία στη συνέχεια.

  9. CineNaupigos said

    Μίσος για τον Φίντσερ!! Και νόμιζα ότι πέρσι έφταιγε ο εχθρός των απανταχού bloggers, Ααρον Σόρκιν. Σας διαβάζω όμως και ας συμφωνούμε φέτος μόνο στο Drive.

  10. cheaptalk said

    Αφού μας διαβάζεις θα ξέρεις ότι και για τον Benjamin Button έγραφα πως είναι μια παπάρα και μισή, άσχετα με τη κριτική που είχε ανεβάσει ο cinemad από πάνω. Και δε ξέρω ποιοί βλέπουν τώρα τον Button και εντυπωσιάζονται, αλλά η εντύπωσή μου είναι πως κάθε χρόνο τέτοια εποχή, όλο και περισσότεροι τον βλέπουνε στις παλιές οσκαρικές λίστες και γελάνε. Γενικότερα, υπάρχει κόσμος που πραγματικά παρακολουθεί τον Fincher από τα 90s και λέει πως κάνει τη μια παπάρα μετά την άλλη, μετά το Zodiac. Και υπάρχουνε και διάφοροι κριτικοί και ακαδημαϊκοί που λένε ακριβώς το αντίθετο, ότι μετά το Zodiac ξεκίνησαν τα αριστουργήματά του. Να έχουνε δίκιο και οι δυο, χλωμό το κόβω.

    Τέλος, όποιος έχει αντίλογο σε όσα ανέφερα, όποιος έχει να μας πει ας πούμε ότι η πγοφογά της Rooney Mara δεν έχει γίνει πάτος ενός σωρού αστείων, μπορεί να το κάνει. Αλλά δε το βλέπω, μέχρι τώρα.

  11. CineNaupigos said

    Στον θεό μου, δεν είχα καταλάβει πόσο τον μισούσες τον Κουμπιά. Δεν πειράζει, εγώ έκλαιγα σαν μωρό όταν το είδα. Και το ξανα-είδα για να πείσω τον εαυτό μου ότι συγκινήθηκα περισσότερο λόγω Φίντσερ και λιγότερο λόγω τεκταινομένων αλλά πάλι τα ίδια. :-P Δεν βαριέσαι, όλοι έχουμε αδυναμίες.

    Εγώ από την άλλη, βλέπω από τι ταινίες έχασε τότε ο Μπάτον (και ο Ιππότης για να μην ξεχνιόμαστε) και κυρίως εκείνο το κιτς μοιρολατρικό πανηγύρι από Ινδία μεριά και σταυροκοπιέμαι.

    Περίεργο το γεγονός ότι όσοι συμφωνούν μαζί σου (όσον αφορά ποια είναι τα αριστουργήματα του Φίντσερ) τους αποκαλείς "κόσμο",ενώ τους αντίθετους τους αποκαλείς (υποτιμητικά....)"κριτικούς και ακαδημαϊκούς". Ας πούμε ότι ήταν σύμπτωση.

    Η πγοφογά (γάμησε η λέξη btw, γέλαγα μια ώγα και ας διαφωνώ!) της Mara, όπως και οι υπόλοιπες ελαφρώς σουηδέζικες του καστ έχουν για μένα κάτι το απόκοσμο και δεν μου κακοφάνηκαν διόλου! Προφανώς παίζει ρόλο ότι δεν συναναστρέφονται στην ταινία με πραγματικά αγγλόφωνους. Πάντως είμαι από τους τύπους που γενικά τσιρίζουν όταν όλοι οι επί της γης λαοί μιλάνε αγγλικά στις ταινίες (μεγάλο παράδειγμα ο "Τελευταίος Αυτοκράτορας"). Στον War Horse έφριξα πριν 3-4 μέρες, και εγγλέζικη και γαλλική και γερμανική πγοφογά αγγλικών στην ίδια ταινία, μου έπεσε βαρύ. Αλλά δεν είδα να το θάβετε (παρά ελάχιστα) την feelgood ταινία του Σπίλμπεργκ για τον πόλεμο (και) για αυτόν τον λόγο.

    Και ναι, είχε δίκιο ο Φίντσερ αν όντως υποστήριζε ότι η ταινία ΠΡΕΠΕΙ να διαδραματίζεται στην Σουηδία (και γενικά στην Σκανδιναβία) και μόνο εκεί: η ευημερία και οι ήρεμοι ρυθμοί έχουν καταντήσει εθνικό προϊόν τους. Άσχετα από τον πανύψηλο ποσοστό αυτοκτονιών. Άσχετα από τον υποβάσκων ρατσισμό τους. Άσχετα αν που και που ένας ήρεμος τρελός μακελάρης παίρνει το τουφέκι του και σκοτώνει εν ψυχρώ 90 άτομα. Το σκοτάδι στις ψυχές των Σκανδιναβών το απέδωσε ο Φίντσερ καλύτερα και από το πρωτότυπο.

  12. cheaptalk said

    Οι περισσότερες κριτικές του Se7en και του Fight Club στις ντομάτες είναι μεταγενέστερες, διαδιχτυακές. Ακόμα και τώρα, άμα κάνεις κλικ στους top critics, σε όσους ζουν και γράφουν ακόμα, και είχανε και το θάρρος να περάσουνε τη τότε κριτική τους, ακόμα κι έτσι, οι ταινίες έχουνε εκεί κοντά στο 60% θετικές κριτικές. Η πραγματικότητα, όπως τη θυμάται όποιος παρακολουθούσε και τότε τον Fincher, είναι ότι οι ταινίες δεν είχανε πάρει ούτε 30% θετικές κριτικές, και φάγανε και χοντρότατα θαψίματα. Και άμα κοιτάξεις και την οσκαρική ή συντεχνιακή τους αναγνώριση, θα βρεις καναδυο τεχνικές υποψηφιότητες.

    Ξαναδιάβασε και τις δηλώσεις του Fincher για το Κορίτσι με το Τατουάζ που γύρισε. Η ταινία αφοράει τη σεξουαλική σχέση του Craig με τη Mara, ΔΗΛΩΜΕΝΑ, και ΠΡΟΦΑΝΕΣΤΑΤΑ, από τη παρατεταμένη κατάληξη, και από την εξαφάνιση της έρευνας των φόνων, και από τη τελευταία σκηνή, και από ένα κάρο ακόμα αφηγηματικές επιλογές.

    Όσο για το War Horse, το έγραψα και στη κριτική. Η ταινία είναι οικογενειακή, είναι υπερθεατρική, και πιάνει την οπτική του αλόγου (το οποίο άλογο δε νομίζω να νοιάζεται για τη προφορά του καθενός που το δέρνει να κουβαλήσει κάνα κανόνι).

  13. cheaptalk said

    Παρεμπιπτόντως, ο Button είναι τώρα στο 70% στις ντομάτες γιατί οι μεταγενέστερες κριτικές τον θάβουνε, τάση που δε βλέπω να σταματάει. Τότε, στα οσκαρικά ντουζένια του ήτανε στο 85, το θυμάμαι καλά γιατί "πλακωνόμασταν" τότε με τον cinemad σχετικά με τη ταινία και τις κριτικές της.

  14. Εvgenia Tr said

    Μου άρεσε πάρα πολύ η ταινία. Σε κράταγε σε μια ένταση ως το τέλος!

  15. Γιώργος Καλαποθαράκος said

    Ως συνήθως cheaplog είσαι υπερβολικός και κολλάς με κάποιες λεπτομέριες που αφορούν εσένα περισσότερο για κάποιο λόγο. Δεν διαφωνώ μαζί σου, ο Φιντσερ έχει να κάνει σοβαρή ταινία από το Zodiac, δεν διαφωνώ μαζί σου οτι το σουηδικό ειναι ανώτερο του αμερικάνικου, αλλά αν δεις την ταινία του Φιντσερ αποστασιοποιημένα, δεν είναι τόσο κακή. Εμένα προσωπικά περισσότερο με ενόχλησε η απόδοση της Λίσμπετ από την Μάρα, αφού πιστεύω οτι σε αυτόν τον ρόλο στηρίζεται όλή η ταινία. Προτιμώ την Rapace και τη δική της Λισμπετ.

  16. cheaptalk said

    Μάλιστα, λεπτομέρεια είναι η ΒΑΣΗ του ριμέικ, σύμφωνα με τον ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ. Εντάξει, είμαι υπερβολικός, άλλη φορά θα κρίνω τη ταινία με βάση το πόσο παχύ μαύρο έχουνε οι βιντεοπαιχνιδικά καθυστερημένοι τίτλοι της αρχής :p

  17. Γιώργος Καλαποθαράκος said

    Απάντησα πριν δύο μέρες, για κάποιο τεχνικό λόγο η απάντησή μου σβήστηκε, αλλά καλύτερα έτσι, γιατί ξανάδα το σουηδικό και οφείλω να ομολογήσω ότι έχεις δίκιο. Ο Φίντσερ το επικεντρώνει στα γυμνά, στο βιασμό και το σεξ ενώ το σουηδικό έχει σαν κέντρο την υπόθεση των φόνων και τον χαρακτήρα της Λίσμπεθ. Επίσης, σιγουρεύτικα ότι η Λίσμπεθ του Φίντσερ είναι εντλώς εξωγήινη.

  18. cheaptalk said

    Δεν είδα καμιά απάντηση, μάλλον δεν έφτασε να υποβληθεί καν. Αυτό το σύστημα σχολίων του Blogger είναι λίγο προβληματικό, μερικές φορές έχει συμβεί λάθος, αλλά δεν υπάρχει κείμενο λάθους, και έτσι βλέπεις μόνο μια κόκκινη κουκκίδα (εκεί που θα έπρεπε να είναι το μήνυμα λάθους σε κόκκινο φόντο).

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.