The Avengers (2012): Εκτεταμένο TV Spot
Το σαββατοκύριακο, όσο η Sony προσπαθούσε να κατακτήσει τη Γη για λογαριασμό του Spider-Man (2012) ξεκινώντας από τις μεγαλύτερες πόλεις της, η Disney κυριαρχούσε στα τιτιβίσματα εκπροσωπώντας τους Avengers (2012), με πυρήνα το μεγαλύτερο τηλεοπτικό γεγονός της Αμερικής, το Super Bowl. Συμπιεσμένα σε 30 δευτερόλεπτα για κάπου 110 εκατομμύρια τηλεθεατές, και πιο εκτεταμένα στη συνέχεια στο δίχτυο, το στούντιο προέβαλε το.. money shot της ταινίας που θα ανοίξει το μπλοκμπαστερικό και πιο υπερηρωικότερο από ποτέ καλοκαίρι, και πατάει πια στα σίγουρα στο δρόμο να επανακτήσει, και βάλε, τα $220-260 εκατομμύρια του προϋπολογισμού της παραγωγής.
Γι' αυτή τη σκηνή της εκσπερμάτωσης, τους Εκδικητές μαζεμένους, σε κύκλο και σε 180 μοιρών πλάνο, στήθηκε ουσιαστικά όλη η κινηματογραφική αλυσίδα παραγωγής της Marvel, που αγοράστηκε στη συνέχεια με συνοπτικές διαδικασίες από το στούντιο του πόντικα, και δύσκολα πια σε αυτό το σημείο φαντάζεσαι τίποτα καλύτερο να τη πλαισιώσει, από αυτό το υπερ-τηλεοπτικό κάδρο του Joss Whedon που δίνει έμφαση στους χαρακτήρες μέσα στο χάος, με ένα κάπως.. ρετρο-φουτουριστικό στιλάκι, σαν αυτό που καθόριζε ακόμα τα κόμικ στην αρχή της αργυρής εποχής τους. Αυτό το στιλάκι δεν ήτανε και τόσο φανερό στο μάλλον απελπιστικό τιζεροτρέιλερ των Avengers που είχε κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο, εκεί είχες κάτι απανωτές εκρήξεις σαρανταποδαρούσας σε σπιρτόκουτο, χειρότερες κι από τις πιο φτηνές και αδιάφορες στιγμές του Marvel-ικού σύμπαντος --τις αντίστοιχες στον Incredible Hulk (2008) και στον Thor (2011)--, και είχες και κάτι συστάσεις με ατάκες σε στιλ σαπουνόπερας, που σε κάνανε να πιστεύεις πως τα εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια του προϋπολογισμού πήγανε στις υπογραφές των μελών του καστ, για τρεις ξεχωριστών τίτλων και τρεις assembled ταινίες. Αντίθετα το εκτεταμένο σποτάκι κοιτάει τις εκρήξεις με άλλο μάτι, τόσο με το ανθρωποκεντρικό του Christopher Nolan όσο και με το διαστημικό του JJ Abrams, και παραλείπει τις συστάσεις σαν αυτό που πιθανότατα αυτές είναι, ένας εισαγωγικός μηχανισμός πλοκής για όσους στο ακροατήριο χάσανε επεισόδια, με ανδρείκελο τον Chris Evans του Captain America (2011) όσο προσαρμόζεται στη νέα εποχή. Το σποτάκι κερδίζει οριστικά και το τελευταίο μεγάλο στοίχημα της παραγωγής, την έξωση του Edward Norton, μιας και τόσο ο Mark Ruffalo στο τέλος του τίζερ όσο και το ψηφιακό alter ego του τώρα, συμπληρώνουνε ακριβώς αυτό το στοιχείο της ομαδικότητας που έψαχνε η Marvel. O Whedon φαίνεται ότι θα κόψει τη ταινία σε αναλογία 1,85:1, ασυνήθιστη για τέτοιου είδους υπερπαραγωγή, θα της ρίξει και μια μετατροπή σε S3D κόντρα στις κεκλιμένες γωνίες του, και φαίνεται να έχει κάνει γυρίσματα με την Alexa της Arri (αν μπορείς να βγάλεις σχετική άκρη μέσα από τις παπάρες που γράφτηκαν μέχρι και για κινητά), παρολαυτά δε φαίνεται να έχει τα σοβαρά προβλήματα.. κινηματογραφικότητας που χτυπάνε τελευταία τις ψηφιακές μπλοκμπαστεριές, οι τεχνικές του είναι ήδη κάπως meta εδώ και χρόνια, η Marvel ανέθεσε τα εφέ κυρίως στην ILM (i.e. δε λυπήθηκε τα έξοδα), και η κόντρα με τη μεγαλύτερη ταινία του καλοκαιριού, την επιστροφή του Σκοτεινού Ιππότη (2012), φαίνεται όλο και πιο ενδιαφέρουσα αν όχι τιποτάλλο.