Amour (2012): Trailer παππούδων.. ερρρ.. Κανών
Οι φετινοί χρυσοί φοίνικες στρίβουν τη γωνία για να ξεπροβάλλουν (από Τετάρτη), οι περισσότερες παραγωγές που τους προσδοκούν ετοιμάζουν και από κάνα βιντεάκι να συνοδεύει τη συμμετοχή τους, και με αυτή την αφορμή μάλλον το Amour (2012) του Michael Haneke απέκτησε τρέιλερ με βαλβίδα εξόδου τις σελίδες της Express αν όχι τις επίσημες του φεστιβάλ. Η παραγωγή έχει ακόμα προκαθορισμένη ημερομηνία διανομής (στη Γαλλία) τις 24 Οκτωβρίου, και είναι φυσικά όσο ψηλότερα γίνεται στις λίστες αναμονής των ευρωπαϊκών (και όχι μόνο) καλλιτεχνίζοντων κύκλων, έτσι τα αποσπάσματα, τα οποία παρουσιάζουν κυρίως τον Jean-Louis Trintignant στη πολυθρόνα του με το ράδιο πότε ανοιχτό και πότε κλειστό, μπορείς να τα αντιμετωπίσεις και σα φιλοφρόνηση, σίγουρα δεν είχανε την ανάγκη σου. Χαρακτηριστικότερα του βάρους της παραγωγής, η Sony Classics εξασφάλισε τα αμερικάνικα δικαιώματα διανομής της από τον Απρίλιο, πριν ανακοινωθούν οι φετινές επιλογές του Thierry Frémaux, και αρκετά νωρίτερα από ότι είχε κάνει για τη Λευκή Κορδέλα (2009).
Η παραγωγή ήτανε γνωστή σαν το έργο με τους γέρους του Haneke, ο σκηνοθέτης επεξεργάζονταν κι ένα άλλο, για τα διαδίχτυα, και έτσι κάπως έπρεπε να τα ξεχωρίζουν τα δυο όσοι ενδιαφέρονταν να τα παρακολουθούν. Για κάποιο διάστημα φαίνονταν ότι τα διαδίχτυα θα κινούνταν πιο γρήγορα, αλλά εκπληκτικά πρώτοι τερμάτισαν οι ογδοντάχρονοι με τα εγκεφαλικά, πιθανά λόγω ευκολότερης εξασφάλισης χρηματοδότησης. Η ιστορία της παραγωγής είναι ακόμα πιο μπερδεμένη απ' ότι ακούγεται, οι ηλικιωμένοι ξεκίνησαν νωρίτερα, αμέσως μετά τον φοίνικα της Κορδέλας. Τότε ο Haneke είχε ανακοινώσει πως η επόμενη ταινία του θα είναι Αυτοί οι Δυο, αυτός ήτανε ο αρχικός τίτλος, οι οποίοι θα τον επανένωναν με την Isabelle Huppert, η οποία εντελώς κατά τύχη του είχε απονείμει το βραβείο στη Κυανή Ακτή. Ενδιάμεσα όμως ο Αυστριακός φαίνεται να είδε μια καναδική ταινία, άγνωστο ποιά ακριβώς, που εξερευνούσε το ίδιο θέμα, την "ταπείνωση των ηλικιωμένων από τη φυσική φθορά", και αποφάσισε να το γυρίσει στα γρήγορα στο ιντερνέτ, αλλά με την ίδια γρηγοράδα, και με κάπου €8 εκατομμύρια προϋπολογισμό, ξεκίνησε γερο-γυρίσματα στις αρχές του 2011, αλλάζοντας τον τίτλο με σε Αγάπη, και σηματοδοτώντας πιθανά μια πιο θερμή αντιμετώπιση της ιστορίας. Τότε, πολλοί ποντάρανε πως η ταινία θα ήτανε έτοιμη για συμμετοχή στις περσινές Κάνες, αλλά η τελειομανία του δημιουργού, και η προσμονή φιλικότερης επιτροπής στο φεστιβάλ πιθανά, συμβάλλανε στη καθυστέρηση ενός χρόνου.
Παρά τη καθυστέρηση και το ενδιαφέρον για την παραγωγή, όσα είναι γνωστά γι' αυτή συνοψίζονται γενικά στο φυλλάδιο της Films Du Losange, το οποίο περιέχει μια μακρά λίστα των ξυλουργών που εργάστηκαν στη διάρκεια των γυρισμάτων, και των 137+77 μετρημένων ταινιών στις οποίες συμμετείχαν ο Trintignant και η συμπρωταγωνίστριά του Emmanuelle Riva, με κερασάκι τις μόλις 105 δουλειές της Huppert. Από κει και πέρα, η επίσημη σύνοψη αναφέρει ότι το υπερήλικο ζευγάρι, όπως και η κόρη του, είναι μουσικοί, και η γυναίκα του (του ζευγαριού πάντα) παθαίνει μια μέρα ένα δυστύχημα. Τη συνέχεια μπορεί και να την ακούει ο άντρας της στο στερεοφωνικό όπως υπαινίσσεται το τρέιλερ, αλλά ξέροντας και τον σκηνοθέτη, μπορείς να στοιχηματίσεις πως θα υπάρχει τουλάχιστο μια σκηνή όπου η Huppert κάτι θα ξυρίζει, ενώ αυτή η πολυθρόνα του παππού σε υποψιάζει βαθιά με το κάλυμμά της και τη σε πρώτο πλάνο προβολή της, όλο και κανένα σκελετό θα κρύβει. Σημαντικά στη σημειολογία είναι και τα ονόματα του ζευγαριού, Γιώργος και Άννα, πολυχρησιμοποιημένα από τον σκηνοθέτη και άρα τελείτσες που προκαλούν κάθε σοβαρό φαν να τις ενώσει. Η φωτογραφία πάντως είναι του Darius Khondji που από τον Fincher κατέληξε στον Woody Allen και έτσι μόνο.. γηριατρικά σε προδιαθέτει. Η Amour επαναφέρει προφανώς τον σκηνοθέτη της στις γαλλόφωνες παραγωγές αλλά και στα αστεράτα καστ μετά το διάλειμμα της Κορδέλας, οι περισσότεροι περιμένουν και το πιο προσεγγίσιμο έργο του, αλλά ελάχιστοι αναμένουν αναγνώριση, για τον ίδιο τουλάχιστο, φέτος στην Côte d'Azur. Και όχι γιατί δεν έχει συμπάθειες στην επιτροπή όπως μπορεί να αφήνουν να εννοηθεί προβλέψεις σαν αυτές του Hollywood Reporter, αλλά απλά γιατί τα έχει μαζέψει όλα πια εκεί.