Box Office 2009: Είδες 30% περισσότερο σινεμά
Τριάντα τοις εκατό αύξηση βοήθησες να σημειώσουν το 2009 οι εισπράξεις στα κινηματογραφικά ταμεία, που έκοψαν 13,5 εκατομμύρια χαρτάκια, δηλαδή τους ακούμπησες περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ. Τα 1,7 εκατομμύρια απ’ τα εισιτήρια, τα αγόρασες για ελληνικές ταινίες, γύρω στα 200 χιλιάδες εισιτήρια λιγότερα απ’ το ’08 δηλαδή, πτώση που είναι ανεπαίσθητη από μόνη της, αλλά μεταφράζεται σε 7% μείωση στο μερίδιο αγοράς των ελληνικών τίτλων, σε σύγκριση με τα νούμερα του 2008. Λογικό, αφού η εισπρακτικότερη ελληνική ταινία για το ’09, έκοψε τελικά λιγότερα εισιτήρια κι απ’ τη δεύτερη εισπρακτικότερη του ’08.
Το Bank Bang του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου πάντως, έχοντας αβάντα 100 χιλ εισιτηρίων απ’ το γιορτινό του άνοιγμα στα μέσα του Δεκέμβρη του ’08, έκλεισε το ’09 στην κορυφή των ελληνικών εισπράξεων με 382 χιλ. εισιτήρια (ή σχεδόν 3 εκατομμύρια ευρώ), αφήνοντας το Σούλα Έλα Ξανά στη δεύτερη θέση με 213 χιλ. θεατές (1,6 εκατομμύρια ευρώ), και την Ψυχή Βαθιά στην τρίτη με 199 χιλ (1,5 εκατ. ευρώ). Η Κληρονόμος του Παναγιώτη Φαφούτη με 193 χιλ εισιτήρια (1,45 εκατ. ευρώ) και το Πεθαίνω για Σένα με 190,6 χιλ (1,43 εκατ. ευρώ) έκλεισαν το ελληνικό top 5, που είχε μέσα του δύο ταινίες διανομής (και συμπαραγωγής) Village Films, δύο Odeon και μία Audio Visual. Αξιοσημείωτες πάντως είναι και οι επιδόσεις δυο ανεξάρτητων παραγωγών, μίας που κατάφερε να πιάσει την όγδοοη θέση της ελληνικής λίστας (η Ακαδημία Πλάτωνος του Φίλιππου Τσίτου, που σε διανομή της Nutopia μάζεψε 53,4 χιλ εισιτήρια) και μίας που έμεινε εντέκατη, αλλά πήγε εξαιρετικά καλά για την περιορισμένη της διανομή (ο Κυνόδοντας του Γιώργου Λάνθιμου, που σε διανομή Feelgood έκοψε σχεδόν 30 χιλ).
Τα αμερικάνικα ήταν το δυνατό χαρτί της Audio Visual, που καπάρωσε τις τρεις πρώτες θέσεις του γενικού Box Office, με τα 477,5 χιλ εισιτήρια του 2012, τα 414 χιλ του Angels & Demons και τα 391 χιλ του Quantum of Solace που έπαιζε απ’ το Νοέμβρη του ’08 μέχρι και τους πρώτους μήνες του ’09. Οι τρεις ταινίες ευθύνονται σχεδόν για το 38% των εισπράξεων της εταιρίας, που μετά τη δραματική πτώση που σημείωσε στο μερίδιο αγοράς το 2008 (-42,7% σε σχέση με το ’07), διπλασίασε τις εισπράξεις της το 2009, φτάνοντας τα 4,4 εκατ. εισιτήρια (ή 32,7 εκατ. ευρώ) και κερδίζοντας την πρώτη θέση στην κατάταξη των διανομέων.
Διπλασιασμό των αριθμών της πέτυχε και η Odeon, επανεπιβεβαιώνοντας τον τίτλο του major με τα 3,4 εκατ. εισιτήρια στο τελικό σύνολο και την άνοδο στη δεύτερη θέση των εταιριών, έστω κι αν η μόνη ταινία της στο top 5 των γενικών εισπράξεων, ήταν το Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs στην πέμπτη θέση με 380,5 χιλ εισιτήρια, που είχε αναδειχθεί κι η εισπρακτικότερη ταινία του περασμένου καλοκαιριού. Η κατά 100% άνοδος της Odeon έχει ιδιαίτερη σημασία, δεδομένου ότι πρόκειται διαχρονικά για την εταιρία με την ευρύτερη λίστα ταινιών κάθε χρόνο, πληθωρικότητα όμως που το ’08 δεν την είχε βοηθήσει να βρεθεί παρά στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης (1,7 εκατομ. εισιτήρια), και μάλιστα με τρομερή χρονιά για τους ελληνικούς της τίτλους, που είχαν μαζέψει πάνω απ’ τα μισά έσοδα της εταιρίας.
Σταθερή στα 2,7 εκατομ. του ’08, έμεινε και το ’09 η Village Films, πέφτοντας απ’ την δεύτερη θέση της κατάταξης στην τρίτη, με σημαία της το Bank Bang (τέταρτη θέση στο γενικό Box Office) και κοντινό δεύτερο τα 337,5 χιλ εισιτήρια του The Curious Case of Benjamin Button. H UIP, η πιο boutique-firm απ’ τις τέσσερις μεγάλες εταιρίες διανομής (τουλάχιστον στο πλήθος των ταινιών που διανέμει), χωρίς την αβάντα μιας Mamma Mia! (εμπορικότερη ταινία για το ’08 με 625 χιλ εισιτήρια), έπεσε στα 2 εκατομ. εισιτήρια και την τέταρτη θέση, με μείωση εισπράξεων κατά 35% σε σχέση με το ’08 και εισπρακτικότερη επιτυχία τα 327,3 χιλ του Madagascar: Escape 2 Africa.
Το Bank Bang του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου πάντως, έχοντας αβάντα 100 χιλ εισιτηρίων απ’ το γιορτινό του άνοιγμα στα μέσα του Δεκέμβρη του ’08, έκλεισε το ’09 στην κορυφή των ελληνικών εισπράξεων με 382 χιλ. εισιτήρια (ή σχεδόν 3 εκατομμύρια ευρώ), αφήνοντας το Σούλα Έλα Ξανά στη δεύτερη θέση με 213 χιλ. θεατές (1,6 εκατομμύρια ευρώ), και την Ψυχή Βαθιά στην τρίτη με 199 χιλ (1,5 εκατ. ευρώ). Η Κληρονόμος του Παναγιώτη Φαφούτη με 193 χιλ εισιτήρια (1,45 εκατ. ευρώ) και το Πεθαίνω για Σένα με 190,6 χιλ (1,43 εκατ. ευρώ) έκλεισαν το ελληνικό top 5, που είχε μέσα του δύο ταινίες διανομής (και συμπαραγωγής) Village Films, δύο Odeon και μία Audio Visual. Αξιοσημείωτες πάντως είναι και οι επιδόσεις δυο ανεξάρτητων παραγωγών, μίας που κατάφερε να πιάσει την όγδοοη θέση της ελληνικής λίστας (η Ακαδημία Πλάτωνος του Φίλιππου Τσίτου, που σε διανομή της Nutopia μάζεψε 53,4 χιλ εισιτήρια) και μίας που έμεινε εντέκατη, αλλά πήγε εξαιρετικά καλά για την περιορισμένη της διανομή (ο Κυνόδοντας του Γιώργου Λάνθιμου, που σε διανομή Feelgood έκοψε σχεδόν 30 χιλ).
Τα αμερικάνικα ήταν το δυνατό χαρτί της Audio Visual, που καπάρωσε τις τρεις πρώτες θέσεις του γενικού Box Office, με τα 477,5 χιλ εισιτήρια του 2012, τα 414 χιλ του Angels & Demons και τα 391 χιλ του Quantum of Solace που έπαιζε απ’ το Νοέμβρη του ’08 μέχρι και τους πρώτους μήνες του ’09. Οι τρεις ταινίες ευθύνονται σχεδόν για το 38% των εισπράξεων της εταιρίας, που μετά τη δραματική πτώση που σημείωσε στο μερίδιο αγοράς το 2008 (-42,7% σε σχέση με το ’07), διπλασίασε τις εισπράξεις της το 2009, φτάνοντας τα 4,4 εκατ. εισιτήρια (ή 32,7 εκατ. ευρώ) και κερδίζοντας την πρώτη θέση στην κατάταξη των διανομέων.
Διπλασιασμό των αριθμών της πέτυχε και η Odeon, επανεπιβεβαιώνοντας τον τίτλο του major με τα 3,4 εκατ. εισιτήρια στο τελικό σύνολο και την άνοδο στη δεύτερη θέση των εταιριών, έστω κι αν η μόνη ταινία της στο top 5 των γενικών εισπράξεων, ήταν το Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs στην πέμπτη θέση με 380,5 χιλ εισιτήρια, που είχε αναδειχθεί κι η εισπρακτικότερη ταινία του περασμένου καλοκαιριού. Η κατά 100% άνοδος της Odeon έχει ιδιαίτερη σημασία, δεδομένου ότι πρόκειται διαχρονικά για την εταιρία με την ευρύτερη λίστα ταινιών κάθε χρόνο, πληθωρικότητα όμως που το ’08 δεν την είχε βοηθήσει να βρεθεί παρά στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης (1,7 εκατομ. εισιτήρια), και μάλιστα με τρομερή χρονιά για τους ελληνικούς της τίτλους, που είχαν μαζέψει πάνω απ’ τα μισά έσοδα της εταιρίας.
Σταθερή στα 2,7 εκατομ. του ’08, έμεινε και το ’09 η Village Films, πέφτοντας απ’ την δεύτερη θέση της κατάταξης στην τρίτη, με σημαία της το Bank Bang (τέταρτη θέση στο γενικό Box Office) και κοντινό δεύτερο τα 337,5 χιλ εισιτήρια του The Curious Case of Benjamin Button. H UIP, η πιο boutique-firm απ’ τις τέσσερις μεγάλες εταιρίες διανομής (τουλάχιστον στο πλήθος των ταινιών που διανέμει), χωρίς την αβάντα μιας Mamma Mia! (εμπορικότερη ταινία για το ’08 με 625 χιλ εισιτήρια), έπεσε στα 2 εκατομ. εισιτήρια και την τέταρτη θέση, με μείωση εισπράξεων κατά 35% σε σχέση με το ’08 και εισπρακτικότερη επιτυχία τα 327,3 χιλ του Madagascar: Escape 2 Africa.
Previously on Movies for the Masses: Hangover σημαδεύει γενιές