127 Hours (2010)

127 Ώρες
127 Hours, Poster

Σκηνοθεσία: Danny Boyle
Σενάριο: Danny Boyle, Simon Beaufoy
Παίζουν: James Franco, Κοτρώνες


Δες/Κρύψε το trailer

Το Μάιο του 2003, ο Aron Ralston παγιδεύτηκε σε slot canyoning στη Utah, μέχρι να βρει χρησιμότητα για τον στομωμένο σουγιά του. 127 Hours, PhotographΘεωρητικά πείραμα σε ταινία δράσης με ακίνητο πρωταγωνιστή όπως ήδη ξέρεις, οι 127 Ώρες (2010) είναι για τον σκηνοθέτη τους, Danny Boyle, απλά μια γρήγορη απάντηση στο τι κάνεις μετά από μια οσκαρική ταινία. Κοιτάς εκεί να ανακυκλώσεις το ντελίριο παραισθήσεων υπό δυνατή μουσική του Trainspotting (1996), αυτή τη φορά με βλάχο ήρωα και υπο-τηλεοπτική φαντασία, χωρίς καν να σκέφτεσαι πόσο έχει σημαδέψει στο εντωμεταξύ η πρηγούμενη δουλειά σου τη κινηματογραφική και γενικότερη κουλτούρα. Πέρα από τον φωτογραφικό ρεαλισμό με θέμα το.. καλοδιαλεγμένο φυσικό τοπίο, η μισή διάρκεια των Ωρών, η εκτέλεση του πειράματος με τον James Franco παγιδευμένο από μια πέτρα ανάμεσα σε μεγαλύτερες πέτρες, είναι συνοπτικά για πέταμα, για κατανάλωση από όσους δε περιμένουν από τον Boyle να φουσκώνει τα πανιά των ειδών με τα οποία καταπιάνεται, όσους είναι μακριά από το γενικότερο "φανταστικό" που τελειοποιείται δημιουργικά σε προσπάθειες σα το Buried (2010), όσους δε πήραν και πολύ χαμπάρι την έλευση του 21ου αιώνα, τα μέλη της ©AMPAS® σα να λέμε, που είδαν τη ταινία σαν έναν ακόμα feelgood Εκατομμυριούχο (2008), καταφέρνοντας να μη πολυ-λιποθυμήσουν στη σκηνή αυτο-ακρωτηριασμού του χεριού του ήρωα. Μάστορας πια του τρίτου τρίτου του που άφηνε ανικανοποίητους κριτικούς και ακαδημαϊκούς, ο Boyle αποφεύγει.. κακοτοπιές στιλ Grizzly Man (2005) και Into the Wild (2007), καταφέρνει βγαίνοντας από την αίθουσα να ξέρεις.. λιγότερα για τη πανυβλακεία του πραγματικού πρωταγωνιστή της ιστορίας, να σου μένει το επιμύθιο, μάθαν όλοι μάθημά τους, θριάμβευσε το ανθρώπινο.. πνεύμα, και βγήκαν αληθινές και όλες οι φαντασιωσάρες από πάνω. Καλή προβολή.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ODEON ΟΠΕΡΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 (DOLBY SR)
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.10/ 22.20

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΓΑΛΑΞΙΑΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 3 (DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.20/ 00.30, Σάβ., Κυρ. & 13.30/ 15.40
ΑΙΘΟΥΣΑ 4 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.20

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 19.30/ 21.45/ 00.00, Πέμ., Παρ., Δευτ.-Τετ. & 15.30

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 21.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Παρ., Σάβ.: 00.00

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Πέμ.-Τετ.: 17.40/ 20.00/ 22.20, Σάβ., Κυρ. & 12.20/ 14.45, Παρ., Σάβ. & 00.40
ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Πέμ.-Τετ.: 18.50/ 21.10/ 23.30

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 5 (DOLBY SRD)
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 21.45/ 00.00

NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ 3D
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 21.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30

VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Κυρ., Τρ., Τετ.: 16.50/ 19.00/ 21.10/ 23.20, Δευτ. 17.40/ 22.10/ 00.10

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
ΑΙΘΟΥΣΑ 3 CINEMA ING
Σάβ., Κυρ.: 18.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 7 Vmax
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.10/ 00.20, Πέμ., Παρ., Δευτ.-Τετ. & 16.00/ 18.00

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ΑΙΘΟΥΣΑ 5 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.20/ 00.30

VILLAGE SHOPPING AND MORE
ΑΙΘΟΥΣΑ 9 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Πέμ.-Τετ.: 15.30/ 17.45/ 20.00/ 22.15/ 00.30, Σάβ., Κυρ. & 11.00/ 13.15
ΑΙΘΟΥΣΑ 20
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.15/ 23.30

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 17.10/ 19.10/ 21.10/ 23.10


Also on Movies for the Masses: 127 Hours (2010): Slot canyoning trailer

14 Responses so far.

  1. Amalia said

    Τι είναι το τρίτο τρίτο του;;;;
    Και γιατί πανύβλακας ο αληθινός ήρωας; Πού έγκειται η βλακεία; Το ότι μια ταινία με πρωταγωνιστές τον Franco και τις κοτρώνες επί 2 -αλήθεια πόσο;- ώρες σε κρατάει κολλημένο στην οθόνη συνεπάγεται πως άξιζε ένα αστεράκι ακόμα.

  2. cheaptalk said

    Για το διαβόητο τρίτο τρίτο του Boyle έχουμε γράψει αρκετά σε προηγούμενες κριτικές ταινιών του, παρακολούνται οι νέες και απαιτητικές αναγνώστριες να ανατρέξουν σε αυτές, ξεκινώντας το ξετύλιγμα από τον Εκατομμυριούχο. Για τη πανυβλακεία, έχουμε αναφέρει επίσης αρκετά, τόσο ξώφαλτσα στο trailer των Ωρών, όσο και στις σχετικές ταινίες του Werner Herzog και του Sean Penn, προσπαθούμε πάντα να τεκμηριώνουμε τις κρίσεις μας, και να γράφουμε σχετικά αυτόνομες κριτικές, αλλά δεν είμαστε και χτεσινοί, και γι' αυτό το λόγο υπάρχουν και οι παραπομπές άλλωστε ;-)

  3. cheaptalk said

    Και το ποιούς ακριβώς κρατάει κολλημένους η ταινία, νομίζω το εξήγησα ήδη πολύ παραστατικά στη κριτική :p

  4. cheaptalk said

    Πολύ συνοπτικά anywayz, τα τρία κομμάτια στο τόξο της αφήγησης είναι παραδοσιακός (3-4 δεκαετιών), εμπειρικός κυρίως, σεναριακός κανόνας. Ο Boyle άφηνε ανικανοποίητους τους κριτικούς στο.. τέλος, με τον Εκατομμυριούχο το "έλυσε" αυτό το πρόβλημα, στις 127 Ώρες το παράχεσε, όλη η ταινία (μαζί και οι φαντασιωσάρες οικογένειας στη μέση), είναι φτιαγμένες για να σου αφήνει αυτόν τον.. οργασμό στο τέλος. Και τιποτάλλο, ξεχνάς κι αυτά που ξέρεις για τον "ήρωα" παρόλο που εξηγεί, με τηλεοπτικούς όρους, ο ίδιος τη πανυβλακεία του στη διάρκεια.

  5. cheaptalk said

    (τα ορθογραφικά και συντακτικά λάθη παραπάνω ελπίζω να μη χρησιμοποιηθούν σε καμιά προσπάθεια απόδειξης ασχετοσύνης μου, από τη βιασύνη να προλαβω να ανεβάσω κριτική και για το Blue Valentine είναι :p)

  6. cheaptalk said

    Τέλος, σε περίπτωση που ούτε αυτό έγινε κατανοητό από τη παραπομπή, όταν ακούω για μια ταινία με άνθρωπο παγιδευμένο ανάμεσα σε δυο βράχους, περιμένω να δω ταινία με άνθρωπο παγιδευμένο ανάμεσα σε δυο βράχους, όπως είδα αντίστοιχον παγιδευμένο σε φέρετρο στο Buried. Όχι ανθυποτηλεοπτικές φαντασιώσεις.

    Πως θα το 'κανε ο Boyle? Πρόβλημά του. Ας μη το κανε καθόλου, που θα 'λεγε και ο dark tyler.

  7. DJDB said

    Υπερβολικά βαρετή και ανούσια ταινία, κατά την ταπεινότατη γνώμη μου. Όταν τελείωσα την προβολή της, ένοιωθα σαν να είχα "φάει" εγώ τον καυτό ήλιο τη Utah στην μούρη και όχι ο Franco. Τόσο, που δεν μου άφησε σχεδόν τίποτα να θυμάμαι.

    Το Buried δεν το έχω δει (παρότι συμπαθώ κατά πολύ περισσότερο τον Reynolds από τον Franco. Ναι, είμαι άνθρωπος με συμπάθειες και αντιπάθειες) αλλά θυμήθηκα το Into The Wild, μια πολύ πιο "intriguing" ταινία για μένα.

  8. cheaptalk said

    Κάνω quote από τη κριτική του Tyler, για να καταλαβαίνει και ο κόσμος που δεν ακολουθεί τις παραπομπές γιατί επιμένω στο Buried:

    Να γιατί πρέπει εξαρχής να σταθείς και να θαυμάσεις το κλειστοφοβικό θρίλερ του Rodrigo Cortés: Δεν κάνει καμία κλεψιά. Όταν λέμε πως όλη η ταινία διαδραματίζεται μέσα σε ένα φέρετρο, το εννοούμε. Ούτε βολικά flashbacks που εξηγούν πώς έφτασε εδώ ο ήρωάς μας, ούτε παράλληλη δράση με την ανήσυχη οικογένεια, ούτε οι προσπάθειες του στρατού να τον σώσει, ούτε τεχνητό φως όταν η ιστορία διατάζει σκοτάδι, ούτε τίποτα. Έτσι, στεγνά, θα φας μιάμιση ώρα μέσα στους τέσσερις -ξύλινους- τοίχους και στο τέλος θα το αναφωνήσεις κι ένα "Άγιε Hitchcock μου!"

  9. cheaptalk said

    Και φυσικά ούτε τυχαία επιμένω στα Into the Wild και Grizzly Man, είναι προσπάθειες πολλές κλάσεις ανώτερες, με παραπλήσιο θέμα, που εξέταζαν πραγματικά τους ήρωές τους, από διαφορετικές προσεγγίσεις και με διαφορετικές τεχνικές. Και ΔΕΝ είχαν φυσικά και happy ending κι από πάνω.

    Δε με ενδιαφέρει τι θα έκανε ο Boyle τεχνικά, δε με ενδιαφέρει αν ο συγκεκριμένος τύπος έζησε. Η ανάπτυξη των Ωρών, και σκηνοθετικά και θεματικά, είναι για τα μπάζα.

  10. cheaptalk said

    (Ερρρ.. και δεν αντικρούω το παραπάνω σχόλιο του DJDB, απλά παίρνω αφορμή για να ξαναπώ τα ίδια εκτενέστερα, γιατί ήδη μου έχει δώσει στα νεύρα η ιστορία με τη ταινία. Όποιος θέλει μπορεί να ανατρέξει και στις προηγούμενες μαζοκριτικές ταινιών του αν πιστεύει ότι.. δε χωνεύουμε τον Boyle, παρεμπιπτόντως.)

  11. DJDB said

    Πάντως εγώ δεν τρέφω καμία ιδιαίτερη συμπάθεια για τον Boyle. Παρόμοια περίπτωση με τις ώρες (πώρωσης δηλαδή όλων με ταινία του Boyle χωρίς κανέναν ιδιαίτερο λόγο) είναι το 28 Days Later. Βαρετό, ανούσιο.

  12. Anonymous said

    Εγω εχω να πω οτι οταν ειδα το Into the Wild ηθελα να μαζεψω τα πραγματα μου και να φυγω για το αγνωστο :P Στο Buried ενιωσα καθε δευτερολεπτο μεσα στο φερετρο. Στις 127 ωρες δεν εγινε τιποτα απο τα δυο, πιο πολυ θα ελεγα οτι βαρεθηκα. Παρολα αυτα πιστευω πως του αξιζει του Franco η υποψηφιοτητα για το Oscar

  13. Anonymous said

    Επισης πιστευω οτι το trailer ηταν καλυτερο απ την ταινια :P

  14. Anonymous said

    Επίσης καλύτερο από την ταινία είναι ένα 10λεπτο απόσπασμα από μια συνέντευξή του στο youtube.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.