Τεράστιοι Εκδικητές ισοπεδώνουν μικρό μάγο στα παγκόσμια ταμεία
Η παρέα των Εκδικητών (2012) του Joss Whedon, διέλυσε πέρα από κάθε φαντασία τα εισπρακτικά ρεκόρ το σαββατοκύριακο στην Αμερική. Ο τελικός απολογισμός της Disney τη Δευτέρα έφτασε τα $207.4 εκατομμύρια, πολύ πάνω και από τα $200M που προέβλεπε το στούντιο με βάση τις εισπράξεις Παρασκευής και Σαββάτου, και καμιά 40 μύρια πάνω από το υπερφανταστικό ρεκόρ του ακροτελεύτιου Harry Potter, το οποίο προφανώς αποτελούσε και πήχυ που κανένας στη βιομηχανία δεν έβλεπε να λυγίζει καν με ευκολία. Με άλλα λόγια, οι Avengers βγάζανε το tracking, τις δειγματοληψίες των προθέσεων του κοινού από το στούντιο, τόσο εκτός κλίμακας όσο και οι δεύτεροι Πειρατές της Καραϊβικής πριν 6 χρόνια, έτσι δεν υπήρχε (πάλι) κανένα συγκρίσιμο προηγούμενο, και το μόνο σίγουρο μέχρι τη Παρασκευή ήτανε ένα κάποιο εισπρακτικό ρεκόρ. Αλλά ελάχιστοι τολμούσανε να φανταστούν ποσά πολύ πάνω από τα $169.2M του Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2 (2011) που είχε ανοίξει πολύ φυσιολογικά σαν.. η πιο αναμενόμενη παραγωγή στη κινηματογραφική ιστορία, μαζεύοντας $43.5Μ στις μεταμεσονύχτιες προβολές της Πέμπτης του και μόνο.
Παραπέρα, και αυτοί ακόμα οι ελάχιστοι των τρελών εκδικητικών προβλέψεων, υπολογίζανε (μόνο) κοντά στα διακόσια εκατομμύρια δολάρια, ένα ύψος που δε τόλμησε να περάσει η Disney ακόμα και όταν όλοι οι απολογισμοί των ταμείων (των δυο πρώτων ημερών του τριήμερου) της δίνανε ένα δικαίωμα τουλάχιστο. Πιθανά, το στούντιο, όπως και όλοι, έμενε συγκρατημένο στις προβολές του μέχρι το τέλος, γιατί η πρώτη, η μεταμεσονύχτια εμφάνιση της ταινίας στις οθόνες, δε προσφέρονταν για πηχυαίους τίτλους: τα $18.7M ήτανε.. no record όπως έγραφε τότε η θεία Nikki στο ρεπορτάζ της. Αυτή η αίσθηση του μη ρεκόρ συνέχισε στον αέρα και για όλη σχεδόν τη διάρκεια της Παρασκευής, ο κόσμος απλά πήγαινε να δει τη ταινία σε πλήθη ανάλογα όλων των υπερμπλοκμπαστεριών των πρόσφατων χρόνων, οι προβλέψεις μένανε στα 160 εκατομμύρια. Το σημαντικό όμως για τον τελικό εισπρακτικό απολογισμό της ταινίας, ήταν πως οι θεατές.. συνέχισαν να προσέρχονται. Από τη Παρασκευή το βράδυ φάνηκε πια καθαρά πως τα εισιτήρια είχανε τάση να φουσκώνουν, αντί να ξεφουσκώνουν εξαντλώντας και τα όρια του "πραγματικού" ενδιαφέροντος (το ποσοστό του πληθυσμού που υπολογίζονταν να ενδιαφέρεται να δει την υπερομάδα της Marvel σε μεγάλες οθόνες). Η αίσθηση μέχρι τώρα στη βιομηχανία είναι πως πήρε φωτιά το παραδοσιακό word of mouth, γίνανε ανεξάντλητοι όσοι ενδιαφέρονταν να δουν τον Hulk να ισοπεδώνει τον Loki και.. τον Thor, o Whedon έκανε την υπέρβαση απευθυνόμενος όχι μόνο στο κλασικό κοινό του Hollywood --αυτό που περίμενε να δει τον Robert Downey Jr να λούζει με ατάκες όλο το συνεργείο-- αλλά και στους φαν των κόμικς, σε μια ανυπολόγιστη όπως αποδείχτηκε δεξαμενή ανθρώπων με κουλτούρα πιο φρέσκια από της τυπικής νοικοκυράς και της κόρης της.
Οι Avengers κάνανε ρεκόρ εισπράξεων ημέρας το Σάββατο και τη Κυριακή, με $69.7M και $57.1M αντίστοιχα, ουσιαστικά κάνανε και τη Παρασκευή (αν εξαιρέσεις τα μεταμεσονύχτια), θα κάνουν ρεκόρ και κάθε ξεχωριστή μέρα της βδομάδας πλέον, και το ενδιαφέρον πια μετατοπίζεται στο πού θα σταματήσουν, μιας και τα $500 εκατομμύρια της επιστροφής του Σκοτεινού Ιππότη φαίνονται εφικτός στόχος. Η ταινία πήρε φυσικά A+ στο cinemascore από τους θεατές της, οι μισοί από τους οποίους (50% ακριβώς) ήτανε πάνω από 25 χρονών, με το 40% όλων τους να προτιμάει και S3D προβολές (και να τσοντάρει κατά 50% στις εισπράξεις). Παγκόσμια, και με κάτι παραδοσιακά.. πυροβολημένες αγορές --σαν αυτή της Ιαπωνίας-- να μην έχουν μπει ακόμα στο μέτρημα, το σύνολο του πρώτου δεκαήμερου έφτασε τα $654.8M, γενικά περισσότερα απ' όσα κάνουν κάτι Twilights σε όλη τους τη πορεία, οι Εκδικητές θα είναι και η ταινία που θα πιάσει πιο γρήγορα το δισεκατομμύριο, και μάλιστα πολύ σύντομα. Τα νέα είναι και μια οικονομική ανάσα για το mouse house, μετά την αβυσσαλέα τρύπα που δημιούργησε ο John Carter (2012) στους προϋπολογισμούς του -- οι αναλυτές προβλέπουν τώρα κέρδη και.. περισσότερα κέρδη. Μόνος χαμένος από την ιστορία έμεινε το Πεντάγωνο, που αποσύρθηκε από τη παραγωγή, επειδή δεν ήτανε αρκετά γραφειοκρατική στην απεικόνιση των διαδικασιών του, προτιμώντας αδιαφοριές τύπου Battleship (2012).