Untraceable (2008)

Θανάσιμος Επισκέπτης
Untraceable, Poster

Σκηνοθεσία: Gregory Hoblit
Σενάριο: Robert Fyvolent, Mark Brinker, Allison Burnett
Παίζουν: Diane Lane, Εσύ


Δες/Κρύψε το trailer

Όπως έχεις συνηθίσει να παρακολουθείς όλα τα διχτυο-θρίλερ να παίρνουν μια ενδιαφέρουσα ιδέα (έστω και από την άποψη ότι δεν έχει ξαναδοκιμαστεί) και να την ξεκάνουν, έτσι και του Untraceable (2008) τον φρικιαστικό θάνατο μπορείς να τον δεις live στις Μάσες, εδώ πιο πάνω, στα σεναριακά credits. Robert Fyvolent, ιστορία, πρώτη ταινία. Mark Brinker, ιστορία, πρώτη ταινία. Allison Burnett, σενάριο, όπως και στο Feast of Love (2007). Ααααργκχ, πιο φρικαλέο κι από μαγείρεμα και φάγωμα νόστιμου μικρού λαγού.Untraceable, PhotographΕν είδει επικηδείου, η σύλληψη ήταν δολοφόνου που βγάζει ζωντανά τα θύματά του σε ιστοσελίδα, όπου κάθε επίσκεψη τα φέρνει και πιο κοντά στο θάνατο. Και όπως καταλαβαίνεις, και όπως για παράδειγμα οι Condemned (2007), έμπαινε σε αυτό το περίεργο λούκι να πουλάει αυτό που καταδικάζει, τη (διχτυακή) schadenfreude (ή επιχαιρεκακία). Η ίδια περιέργεια διαπότιζε και ολόκληρη τη παραγωγή, με όλα τα τεχνολογικά μελετημένα αληθοφανή, και από την άλλη ένα σωρό στιγμές που όλη η αίθουσα ήξερε ότι ο κακούργος είναι στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου αλλά η αστυνομικίνα πρωταγωνίστρια μια έκπληξη τη πάθαινε. Τα ενδιάμεσα πλάνα του δεύτερου συνεργείου εκθέσανε τον Gregory Hoblit που σε ένα βασικό επίπεδο μένει πάντα (και πάει και παραπάνω, όπως στο Fracture (2007)). Και η Diane Lane, προοδευτικά πιο μπερδεμένη απ' όλες τις σεναριακές μαντάρες, παρέδωσε και μια ανάλογα αλλοπρόσαλλη ερμηνεία. Τα δυο τελευταία ονόματα, Hoblit και Lane, σε συνδυασμό με το πανάθλιο των περισσότερων τέτοιων προσπαθειών, φέραν τη συγκεκριμένη στη προνομιακή θέση να μπορεί να έχει χαραγμένο το δικό της στην ταφόπλακά της.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ODEON ΟΠΕΡΑ 1
Ακαδημίας 57, 2103622683..
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.30

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΓΑΛΑΞΙΑΣ 2
Μεσογείων 6 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107773319.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ODEON CINEΦΙΛΟΙ MΑΡΟΥΣΙ 2
Κηφισίας 215, 2106128993.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.30/ 22.45

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 17.15 (εκτός Σαβ. Κυρ.)/ 19.45/ 22.15/ 00.45

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 14
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 14.45/ 17.00/ 19.15/ 21.30/ 23.45. Σάβ., Κυρ. & 12.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 19
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.15/ 20.30/ 22.45/ 01.15

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ΓΛΥΦΑΔΑ 2
Ζέππου 14, Πλ. Ξενοφώντος, 2109650318 Τηλ. κρατ. 2106786000, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. Κρατήσεων 2102371000.
Πεμ. - Τετ.: Παρ., Σάβ. 18.10/ 20.20/ 22.30/ 00.40. Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 18.10/ 20.20/ 22.30

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 8
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. Κρατήσεων 2102371000.
Πεμ. - Τετ.: 19.10/ 21.30/ 23.50

ΔΑΦΝΗ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λ.Βουλιαγμένης 245, Δάφνη (ΜΕΤΡΟ Δάφνης), 210-9711511, 2109750936..
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.20/ 22.30

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.10 (εκτός Τετ.)/ 22.20/ 00.30. Σάβ., Κυρ. & 13.20/ 15.40

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.15/ 21.45/ 00.15

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.20/ 00.30. Σάβ., Κυρ. & 13.20/ 15.40

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 13.50/ 16.00/ 18.10/ 20.20/ 22.30/ 00.40

The Eye (2008)

Το Μάτι
The Eye, Poster

Σκηνοθεσία: David Moreau, Xavier Palud
Σενάριο: Sebastian Gutierrez (απ' το Jian Gui (1994))
Παίζουν: Jessica Alba, φαντασματάκια


Δες/Κρύψε το trailer

Τυφλή κάνει μεταμόσχευση στα μάτια και βλέπει φαντασματάκια.The Eye, PhotographΠροδομένοι απ' το σενάριο που στο πρώτο τους hit αποτελούσε την προστατευτική βάση της μουράτης σκηνοθεσίας τους, οι δημιουργοί του Ils (2006) αμερικανοποιούνται πλήρως στο πέρασμά τους στην Αμερική, και φτιάχνουν ένα αλλοπρόσαλο θρίλερ που σε στέλνει αρκετές φορές με τα ατμοσφαιρικά του και πολύ αποτελεσματικά στα ηχητικά αερικά του για κάνα μισάωρο, κι σε ρίχνει στην ανία για άλλο τόσο, με την Jessica Alba να προσπαθεί με πειθώ που προφανώς δεν διαθέτει, να πείσει τους γύρω της ότι δεν είναι τρελή. Μέχρι να συνειδητοποιήσει το σενάριο ότι η ηρωίδα του πρέπει να έχει ένα κάποιο πεπρωμένο πέρα απ' το να περιφέρεται τρομαγμένη, και να μετατραπεί σε λύσιμο εκκρεμοτήτων πρόωρα τεθνεώτων με Final Destination (2000) επιρροές, που βγάζουν μάτι. Στην κυριολεξία.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 2
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.15. Παρ., Σάβ. & 00.30. Κυρ. & 17.45.
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 17.45/ 20.00/ 22.15/ 00.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 12
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.15/ 23.30

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. Κρατήσεων 2102371000.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.00/ 00.00

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. Κρατήσεων 2102371000.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.00/ 00.00

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 19.40/ 21.40/ 00.00

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 8 COSMOTE
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 18.15/ 20.30/ 23.00/ 01.15

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 19.40/ 21.40/ 00.00

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 21.20/ 23.00/ 00.45


Η Lindsay Lohan επιτέλους ξώβυζη και.. ερμμ.. ξέκωλη

Lindsay Lohan, New York Magazine February 28 2008, Photo 1Lindsay Lohan, New York Magazine February 28 2008, Photo 8

Η στιγμή που περίμεναν νέοι και γέροι όλων των ηλικιών έφτασε. Κάποιοι γράφουν πια τα απομνημονεύματά τους, περισσότεροι πάσχουν από αυτό που οι γιατροί ήδη ονομάζουν "λιντσεϊκή παλάμη" και "λιντσεϊκός καρπός", όλοι θα θυμούνται που ήταν όταν τα βυζόμπαλα της Lindsay Lohan άρχισαν να αναπηδούν ελεύθερα στα διαδίχτυα.

Υπεύθυνοι της απελευθέρωσης, βυζιών και μαζών, είναι ο Bert Stern και το New York που "παραπάνω από ενθουσιάστηκε" όταν ο άνθρωπος πίσω από τη μηχανή στη τελευταία φωτογράφιση της Marilyn Monroe αποφάσισε να επαναλάβει το σκηνικό, ικανοποιώντας παράλληλα και το ενδιαφέρον του για "κακά κορίτσια" "σαν τη Britney, την Paris ή τη Lindsay". Εναλλακτικά μπορείς να πιστέψεις ότι η πιτσιρίκα αστέρα έπιασε πραγματικό πάτο μετά όσα απίθανα είδες στις καθημερινές ανταποκρίσεις των κουτσομπολίστικων από τον Μάιο που τη παρατήσαμε τρακαρισμένη, μεθυσμένη, τσακωμένη με τη γκόμενά της και φυλακισμένη. Και προφανώς το ίδιο κάναν και οι παραγωγοί, έχοντας πριν απειλήσει αρκετά, οπότε εδώ και καναδυο βδομάδες έχει μπει σε εφαρμογή το σχέδιο "συμμορφωμένης" εικόνας από τον πάντα δαιμόνιο ατζέντη της. Εικόνα που φυσικά δε θα ήταν ολομερής χωρίς κατάθεση εσώψυχων και εξώβυζων για να πειστούν και οι θωμάδες της βιομηχανίας (όσοι τελοσπάντων δε πέρασαν για προσωπική ψηλάφιση). Εικόνα που βγάζει γενικά και ο φακός του Bert χωρίς να κρύβει ούτε τις φακιδούλες (θέλει προσοχή να τις παρατηρήσεις πίσω από τις βυζάρες αλλά συγκεντρώσου) ούτε τις γραμμές της περούκας. Και εικόνα που πολύ δύσκολα θα 'βρισκε το αντικείμενο (του φακού), σε περιοδικά του κώλου της Kim Kardashian (όπως φάνηκε και στη φωτογράφιση της Ludivine Sagnier). Άρα συμμορφώθηκε το κορίτσι και δεν έχει πια καμία ακόρεστη επιθυμία για ξενύχτια, αλκοόλ, ναρκωτικά και σεξ. Καμία. Το διαπίστωσε και η Daily News την Παρασκευή.

Lindsay Lohan, New York Magazine February 28 2008, Photo 2Lindsay Lohan, New York Magazine February 28 2008, Photo ALindsay Lohan, New York Magazine February 28 2008, Photo 9

Περισσότερα στη σελίδα του New York όταν ξανασηκωθεί από το βάρος όλων των διχτύων. Ή στο τεύχος του περιοδικού που θα κάνει ρεκόρ κυκλοφορίας, με ημερομηνία στο εξώφυλλο 28 Φεβρουαρίου 2008 .


Pineapple Express (2008): Superstoned trailer


Ανανέωση στο χώρο της φούντας θα φέρει το συγγραφικό δίδυμο του Superbad (2007) με τη νέα του κωμική αταξία, αυτή τη φορά ενδεχομένως εμπνευσμένη από πραγματικά περιστατικά της ζωής τους μετά το λύκειο --ξέρεις, τότε που πίναν μπάφους και βλέπαν Χαβάη 5-0. Με την προστασία της σφραγίδας του Judd Apatow βέβαια (που σπάει το 2 degrees of separation βάζοντας τον David Gordon Green στη σκηνοθεσία), ο Seth Rogen κι ο Evan Goldberg, εκτός από μια νέα ποικιλία μαριχουάνας που μυρίζει σαν τον κόλπο του Θεού (και σε κάνει Jackie Chan), φέρνουν σε κανονικό ρόλο στην παρέα και το ωραίο προσωπάκι (με μαλλούρα τύπου καμένο βαποράκι) του James Franco, ο οποίος επανενώνεται με τους συμμαθητές του απ' το Freaks and Geeks, και θα μπορούσε να 'ναι ο πρώτος, μιας μεγάλης σειράς ταμειακά ημιαποτυχημένων ηθοποιών, που στο group των περί τον Apatow, μπορούν να ψάξουν για ζωή έξω απ' τον αργό επαγγελματικό θάνατο δεύτερων ρόλων σε μεγάλα franchise. Μπας και φαρδύνει λίγο η κλίκα δηλαδή. Το κόκκινο trailer με τα μπόλικα ναρκοαστεία, έσκασε απρογραμμάτιστα κι απροειδοποίητα πριν μερικές μέρες στο YouTube, προκαλώντας εγκεφαλικά στη Sony, που έτρεξε να το μαζέψει εν ριπή οφθαλμού, για να το βγάλει σε κανονική, δική της σελίδα, απ' αυτές με τον ηλικιακό έλεγχο (στις οποίες, μετά την Paris Hilton, ο νέος συχνότερος επισκέπτης είναι ο George Bush). Πιθανολογείται μάλιστα, ότι τη "διαρροή" την έκανε ο ίδιος ο μανιακός με την προώθηση των ταινιών του Apatow, προφανώς εκτιμώντας ότι το YouTube είναι η ιδανικότερη λεωφόρος για να βρει παθιασμένους stoners να παθιαστούν με την ταινία του. Εδώ που τα λέμε, δεν έπεσε κι έξω.


Screencap: Punch-drunk aliens


Απογυμωμένος όπως είχε πει, από αναφορές, στυλιστικές ή αφηγηματικές, ο Paul Thomas Anderson με την αλλόκοτη ερωτική ιστορία του Punch-Drunk Love (2002), είχε αποπειραθεί να επαναπροσδιορίσει την ρομαντική κομεντί, μιλώντας σε μια απαιτητική, δική του κινηματογραφική γλώσσα, με οδηγούς αποκωδικοποίησης τρία βασικά χρώματα, ένα κυρίαρχο αντικείμενο-σύμβολο, επιθετική μουσικοηχητική υπόκρουση και την χρήση των αντανακλάσεων του φακού, για να οπτικοποιήσει το υποσυνείδητο σύμπαν του ήρωα και να το παντρέψει με την ορατή περιβάλλουσα πραγματικότητά του. Και στην προσπάθειά του, έφερε τον θεατή αντιμέτωπο με μια αναπάντεχη επίθεση στις δύο αισθήσεις που δημιουργούν την κινηματογραφική του εμπειρία, και το κομμάτι του εγκεφάλου του που την βάζει στη σειρά. Αναμενόμενα βέβαια (και δικαιολογημένα αν θες, με τη "ρετσινιά" του βραβείου σκηνοθεσίας στις Κάνες κολλημένη στην αφίσα), η ταινία δεν βρήκε και πολλούς πρόθυμους να ασχοληθούν να τη διαβάσουν, πόσο δε μάλλον να ασχοληθούν και με μια σχεδόν τελείως άγνωστη θεωρία, που θα μπορούσε, όπως λέει κι ο rotweiler, αν μη τι άλλο να λειτουργήσει σαν χαριτωμένο δόλωμα για να δει κανείς και καμιά άλλη παλιά ταινία του Anderson, πέρα απ' το συμπαντικά αποδεκτό σπαραξικάρδικο και κομματάκι φωνακλάδικο Magnolia (1999) (για το οποίο είχε σηκώσει και το χρυσό καλύτερης ταινίας στο Βερολίνο).

Η θεωρία, που ο χαρακτηριστικά κρυπτικός όταν έρχεται στην ερμηνεία της δουλειάς του Anderson, αποφεύγει μ' ένα σιβυλλικό τίναγμα των ώμων, ψάχνει στα αστέρια και τα χρώματα των εξπρεσιονιστικών έργων του Jeremy Blake που εμφανίζονται στην ταινία και τις πέντε βασικές νότες του score που ο Jon Brion κι ο Anderson εμπνεύστηκαν απ' τις Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου (1977), για να βρει την προέλευση του χαρακτήρα της Lena, που μπαίνει στη ζωή του Barry εντελώς ξαφνικά, για να του πει ότι ταξίδεψε πολύ μακριά μόνο και μόνο για να τον βρει. Και με σημεία αναφοράς (πάρε ανάσα) τις φήμες ότι ο Anderson στα γυρίσματα συμπεριφερόταν σα να είχε άλλη μια ταινία μέσα στο κεφάλι του, ότι ζητούσε απ' τους φωτιστές να φωτίσουν κάποιους χώρους (με έμφαση στο διαμέρισμα της Lena) σαν να είναι εσωτερικά διαστημόπλοιου, τα υπόλοιπα περίεργα φώτα και τις διάσπαρτες διακριτικές αναφορές μεγάλων ταξιδιών, αλλά και με τα πιο απτά στοιχεία όπως το ότι στη μόνη σκηνή που η Lena βλέπει τηλεόραση (και μπορείς να βρεις στα κομμένα του DVD, ή στο youtube), και βλέπει την προσσελήνωση, ή τις οδηγίες του Anderson στην Emily Watson να την ερμηνεύσει σα να ήρθε από άλλο πλανήτη, αυτή η θεωρία σου δίνει ένα εντελώς διαφορετικό πρίσμα για να (ξανα)δεις την ταινία. Ταινία που, στην τελική, αν δεν είχε δει ο Daniel Day Lewis, δεν θα είχε κατέβει απ' τη στάνη του βασισμένος μόνο και μόνο σε μισό προσχέδιο σεναρίου για το There Will Be Blood (2007), δεν θα είχε φτάσει ως τον Ιανό για να δώσει συνέντευξη τύπου και να απαντήσει στις ερωτήσεις που του έχουν κάνει άλλες διακόσιες πενήντα δύο χιλιάδες φορές, και χωρίς αυτόν, ο Paul Thomas Anderson, πιθανότατα δεν θα είχε γυρίσει ποτέ την ταινία που του έφερε προχθές την Αρκούδα σκηνοθεσίας, και θα τον έχει στο Kodak Theatre την ερχόμενη Κυριακή, να περιμένει τα περιεχόμενα οκτώ φακέλων που τον ενδιαφέρουν πάρα, μα πάρα πολύ.


Previously on Movies for the Masses: Screencap: Live long and prosper

50 διπλές προσκλήσεις Εν Ψυχρώ

RedactedΔες/Κρύψε το trailer


Η Hollywood Entertainment σας προσκαλεί στην Avant Premiere της αντιπολεμικής ταινίας Εν Ψυχρώ. Την Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου στις 8 το βράδυ στo ΡΕΞ Videorama στη Δραπετσώνα.



(Αν το κλικ δε σου δουλεύει στείλε απλά e-mail: moviesforthemasses@gmail.com)

Berlinale 2008: Τα βραβεία


Στη πιο σημαντική στιγμή ευρωπαϊκού φεστιβάλ από το 2004 που ο Quentin Tarantino παρέδωσε τον Χρυσό Φοίνικα στον Michael Moore, ο Κώστας Γαβράς έκανε το 1-2, αφήνοντας την Χρυσή Αρκούδα στα χέρια του José Padilha για την Tropa de Elite (2007) και οδηγώντας την (κουτσουρεμένη) επιτροπή του να δώσει το Μέγα Βραβείο της (i.e. την Ασημένια Αρκούδα παραγωγής) στον Errol Morris για τη Standard Operating Procedure (2008), στην χτεσινοβραδινή τελετή απονομής των βραβείων της 58ης Berlinale στο Παλάτι της διοργάνωσης.

Η βράβευση του ντοκιμαντέρ που επανεξετάζει, κατά το ενοχλητικό συνήθειο του δημιουργού του, την ιστορία πίσω από τις πρώτες φωτογραφίες από το Abu Ghraib για να αποδείξει ότι όσοι τιμωρήθηκαν ήταν αποδιοπομπαίοι τράγοι, ήταν λίγο πολύ αναμενόμενη (και κάπου λογική) αν κοιτάξεις την ιστορία βραβεύσεων από τα φεστιβάλ εκείνου του εκπροσώπου του είδους που τους παίρνει τη παρθενιά του διαγωνιστικού. Με άλλα λόγια, πρώτη φορά, έστω και αργά, το Βερολίνο φιλοξένησε επίσημα-επίσημα documentary και φυσικά του 'δωσε κάτι, όπως είχε κάνει και πριν πέντε χρόνια με ένα από τους πιο περίφημους εκπροσώπους του animation, το Sen To Chihiro No Kamikakushi (2001). Αλλά παρά τη μεγάλη πολιτική ιστορία του φεστιβάλ, ξεθωριασμένη τελευταία μάλλον επειδή χάνει το χρώμα της και η σχετική παραγωγή --o Andrzej Wajda δήλωσε ότι δε θέλει να κάνει άλλο Katyń (2007) και ο Neil Young ότι "η μουσική δε μπορεί να αλλάξει πια τον κόσμο"--, ελάχιστοι περίμεναν τη μέγιστη τιμή σε ένα φιλμ που δεκάδες εκατομμύρια Βραζιλιάνοι, από κάθε πλευρά, αναγνώρισαν σαν αυθεντικά σημαδιακό. Αφού πάντα κάποιοι ξέρουν καλύτερα από τη πολυθρόνα τους χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, ακόμα κι αν μπορείς να τους ξεγελάσεις με ένα τσεμπέρι και περιδιάβαση της τεχνητής λίμνης στα Τρίκαλα, όπως άφησε να εννοηθεί ο Padilha και πριν και μετά τη βράβευσή του, τονίζοντας παράλληλα ότι οι περισσότεροι κατάλαβαν πώς το κράτος εξωθεί την αστυνομία του στη διαφθορά, την απάθεια ή τη βία, και ελπίζει (αυτοί) να βοηθήσουν να σταματήσει ο κύκλος αφού το φιλμ μόνο του δε το μπορεί. Ο σκηνοθέτης ευχαρίστησε και τον Γαβρά "ήρωα για κάθε Νοτιοαμερικάνο κινηματογραφιστή", ενώ ο Glen Basner, πρόεδρος της διεθνούς διανομής της εταιρείας των Weinsteins, βρήκε ευκαιρία να διαφημίσει τις επενδύσεις του και στη περιοχή μετά την Ασία (και όπου αλλού μου ξέφυγε).

Κατά τα άλλα το φεστιβάλ δε κατάφερε και φέτος να έχει τελικά πολύ χρώμα στο διαγωνιστικό του, ούτε να αποφύγει το κράξιμο (με το Fireflies in the Garden (2008), όχημα για τη Julia Roberts, επίσημη προβολή εκτός διαγωνιστικού, να καταδικάζεται σε τηλεοπτικές διανομές από τους περισσότερους), παρόλο που μια περισσότερη προσοχή την έδωσε και λιγότερους αστέρους κάλεσε, όπως ξαναματάπαμε. Τόσο νωρίς στη περίοδο, με τον πλανήτη να γυρίζει όλο και γρηγορότερα, το Βερολίνο μπορεί να έχει εκτός από το ρόλο του μεγαλύτερου παζαριού για ότι περίσσεψε από τη προηγούμενη και ετοιμάζεται για την επόμενη, και μια θέση ευρωπαϊκού Sundance, αλλά το 2008, ακόμα κι αν καθόσουνα μόνο να διαβάζεις το blog του Forum του όπως εγώ, θα 'βλεπες ότι δε κουνήθηκε και τίποτα (παρά.. άπειρα εισιτήρια στο πάντα ενθουσιώδες κοινό), με το ίδιο λίγο πολύ να συμβαίνει και στο Panorama (αν εξαιρέσεις τις ήδη γνωστές συμμετοχές). Έτσι η βράβευση του There Will Be Blood (2007) για σκηνοθεσία και μουσική, της Sally Hawkins για την ερμηνεία της στο Happy-Go-Lucky (2008) του Mike Leigh (που γενικά ξεχώρισε έστω και λόγω ευχάριστης διάθεσης στο ζοφερό κλίμα των υπολοίπων) και του μεξικάνικου ¿Te acuerdas de Lake Tahoe? (2008) με τα.. επώνυμα κριτικά Alfred Bauer και FIPRESCI, μαζί με τα γαμήσια που πέφτουν εκεί που δε το περιμένεις σε Caos Calmo (2008) και Restless (2008), είναι τα αξιολογότερα που μπορείς να προσθέσεις στον απολογισμό.

Όλοι οι νικητές στο δελτίο τύπου "AWARDS OF THE 58th BERLIN INTERNATIONAL FILM FESTIVAL"


Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.