Written by
cheaptalk
in
Features
Deutscher Filmpreis 2010: Οι νικητές
Με 10 χρυσά αγαλματάκια και μάλλον κάπου €2 εκατομμύρια έφυγε τη Παρασκευή από το Friedrichstadtpalast του Βερολίνου το Weisse Band (2009), σαρώνοντας όπως αναμένονταν τα βραβεία της γερμανικής κινηματογραφικής ακαδημίας για τη χρονιά που πέρασε. Μη αναμενόμενη από πέρσι ήταν η εμφάνιση της Angela Merkel που παρέδωσε για πρώτη φορά το βραβείο καλύτερης ταινίας και έβγαλε φωτογραφίες με όλους τους νικητές, μάλλον για να διαψεύσει ότι χρυσώνει μόνο τους Έλληνες καλοπερασάκηδες.
Η ταινία του Michael Haneke με θέμα άσπρα γράμματα στο χιόνι, είχε κερδίσει το 2009 τα μεγαλύτερα βραβεία των Κανών και της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας, αλλά στις αρχές της φετινής χρονιάς δέχτηκε απανωτά πλήγματα αδιαφορίας από Άγγλους, Γάλλους, Αμερικάνους και λοιπούς μισητούς εχθρούς, οπότε υποθέτεις η στήριξη της Iron Frau είχε κι ένα λόγο παραπάνω να εκδηλωθεί. Παρολαυτά, οι 13 συνολικά υποψηφιότητες της μεγάλης κερδισμένης της βραδιάς δε της έφεραν και άλλες τόσες επικρατήσεις, και η Τουρκογερμανίδα Sibel Kekilli, εξαφανισμένη επιπλέον μετά το Gegen die Wand (2004), αιφνιδιάστηκε τόσο όταν τη φώναξαν να παραλάβει το βραβείο Ερμηνείας για τη Fremde (2010) που ανέβηκε στη σκηνή ξυπόλυτη. Η Κορδέλα έχασε και το Β' Αντρικής Ερμηνείας που πήγε στον Justus von Dohnanyi (πασίγνωστο σαν αυτόν που στέκεται δίπλα στον Hitler στο τέλος που απελπίζεται στο γνωστό βιντεάκι) καθώς και το μοντάζ που πήγε στον Hansjörg Weissbrich για το Storm (2009). Το Storm, πολιτικοδικαστικό θρίλερ γύρω από τις σφαγές στη Βοσνία και ακόμα μια ταινία του Hans-Christian Schmid με πολλές υποψηφιότητες στα γερμανικά βραβεία, κέρδισε και το Score και την Αργυρή LOLA των €425 χιλιάδων.
Η τελετή είχε κομμένο το ένα τρίτο του προϋπολογισμού της λόγω κρίσης λέει, αλλά είχε σχεδόν διπλή την έγκυο οικοδέσποινα Barbara Schöneberger που κέρδισε έτσι άνετα και τον καθιερωμένο βυζοδιαγωνισμό, παρά τις αξιόλογες προσπάθειες της Birgit Minichmayr και ειδικά της Sonja Kirchberger. Η γερμανική βιομηχανία πήγε καλά πέρσι και έφτασε το ποσοστό της στη εγχώρια αγορά στο 27.4% και μεγαλύτερο ever, χάρη σε παραγωγές σα τον Wickie τον Βίκινγκ (2009) και το Zweiohrküken (2009) που κόψαν πάνω από 5 εκατομμύρια εισιτήρια έκαστη, ξεπερνώντας από το πρώτο σαββατοκύριακο φυσικά τα περίπου 600 χιλιάδες συνολικά της Κορδέλας. Στις υπόλοιπες της δεκάδας των γερμανικών ταμείων κυριάρχησαν οι αμερικάνικες μπλοκμπαστεριές και το 3D όπως και σε όλη την Ευρώπη, αλλά βρέθηκε επιπλέον και η Πάπισσα Ιωάννα (2009) από τις ντόπιες παραγωγές. Οι γερμανικές λαϊκές επιτυχίες εκπροσωπήθηκαν στο Friedrichstadtpalast από τους Männerherzen (2009) όπου έπαιζε ο Von Dohnanyi.
Η ταινία του Michael Haneke με θέμα άσπρα γράμματα στο χιόνι, είχε κερδίσει το 2009 τα μεγαλύτερα βραβεία των Κανών και της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας, αλλά στις αρχές της φετινής χρονιάς δέχτηκε απανωτά πλήγματα αδιαφορίας από Άγγλους, Γάλλους, Αμερικάνους και λοιπούς μισητούς εχθρούς, οπότε υποθέτεις η στήριξη της Iron Frau είχε κι ένα λόγο παραπάνω να εκδηλωθεί. Παρολαυτά, οι 13 συνολικά υποψηφιότητες της μεγάλης κερδισμένης της βραδιάς δε της έφεραν και άλλες τόσες επικρατήσεις, και η Τουρκογερμανίδα Sibel Kekilli, εξαφανισμένη επιπλέον μετά το Gegen die Wand (2004), αιφνιδιάστηκε τόσο όταν τη φώναξαν να παραλάβει το βραβείο Ερμηνείας για τη Fremde (2010) που ανέβηκε στη σκηνή ξυπόλυτη. Η Κορδέλα έχασε και το Β' Αντρικής Ερμηνείας που πήγε στον Justus von Dohnanyi (πασίγνωστο σαν αυτόν που στέκεται δίπλα στον Hitler στο τέλος που απελπίζεται στο γνωστό βιντεάκι) καθώς και το μοντάζ που πήγε στον Hansjörg Weissbrich για το Storm (2009). Το Storm, πολιτικοδικαστικό θρίλερ γύρω από τις σφαγές στη Βοσνία και ακόμα μια ταινία του Hans-Christian Schmid με πολλές υποψηφιότητες στα γερμανικά βραβεία, κέρδισε και το Score και την Αργυρή LOLA των €425 χιλιάδων.
Η τελετή είχε κομμένο το ένα τρίτο του προϋπολογισμού της λόγω κρίσης λέει, αλλά είχε σχεδόν διπλή την έγκυο οικοδέσποινα Barbara Schöneberger που κέρδισε έτσι άνετα και τον καθιερωμένο βυζοδιαγωνισμό, παρά τις αξιόλογες προσπάθειες της Birgit Minichmayr και ειδικά της Sonja Kirchberger. Η γερμανική βιομηχανία πήγε καλά πέρσι και έφτασε το ποσοστό της στη εγχώρια αγορά στο 27.4% και μεγαλύτερο ever, χάρη σε παραγωγές σα τον Wickie τον Βίκινγκ (2009) και το Zweiohrküken (2009) που κόψαν πάνω από 5 εκατομμύρια εισιτήρια έκαστη, ξεπερνώντας από το πρώτο σαββατοκύριακο φυσικά τα περίπου 600 χιλιάδες συνολικά της Κορδέλας. Στις υπόλοιπες της δεκάδας των γερμανικών ταμείων κυριάρχησαν οι αμερικάνικες μπλοκμπαστεριές και το 3D όπως και σε όλη την Ευρώπη, αλλά βρέθηκε επιπλέον και η Πάπισσα Ιωάννα (2009) από τις ντόπιες παραγωγές. Οι γερμανικές λαϊκές επιτυχίες εκπροσωπήθηκαν στο Friedrichstadtpalast από τους Männerherzen (2009) όπου έπαιζε ο Von Dohnanyi.
Previously on Movies for the Masses: Κάνες 2010: Το επίσημο πρόγραμμα