Oscars® 2012: Οι υποψηφιότητες

The Oscars 2012, Poster

"That sound you’re hearing is ABC executives flinging themselves out windows; this is the 1% Oscars, where horseshit rules." Ακόμα χειρότερες και απ' ότι αναμένονταν, με τη συμπερίληψη του Tree of Life (2011) και του Extremely Loud and Incredibly Close (2011) στη κατηγορία της καλύτερης ταινίας πιο χαρακτηριστικά, ανακοινώθηκαν πριν λίγο, ξημερώματα για την Αμερική, οι υποψηφιότητες για τα 84α, και πιο ψόφια στον 21ο αιώνα τουλάχιστο, Όσκαρ. Στη σεμνή τελετή αναγγελίας τους, που έπαιξε ζωντανά και στο YouTube, έμεινε για έκπληξη στη λήξη η ανακοίνωση του πιο πρόσφατου πονήματος του Stephen Daldry ανάμεσα στις εννιά (9) φέτος προτιμημένες ταινίες, γεγονός που σε οδηγεί στο συμπέρασμα πως η αμερικάνικη ακαδημία κινηματογράφου είτε θεώρησε πως η μελοδραματική παπάρα είναι το κερασάκι στη τούρτα των επιλογών που σερβίρισε είτε προσπάθησε να περάσει το όλο σκηνικό για τρέιλερ της συνέχειας του Tropic Thunder (2008).

Με έντεκα υποψηφιότητες τη κούρσα ψόφιων αλόγων οδηγάει μάλλον εμπρεπώς ο Hugo (2011) του Martin Scorsese, με δέκα ακολουθεί ο Artist (2011) του Michel Hazanavicius που παραμένει φαβορί για όλα, ενώ μοναδική έκπληξη προς το καλύτερο φαίνεται η συμπερίληψη στη πεντάδα ερμηνειών του Gary Oldman για το Tinker Tailor Soldier Spy (2011).


Best motion picture of the year


"The Artist" Thomas Langmann, Producer
"The Descendants" Jim Burke, Alexander Payne and Jim Taylor, Producers
"Extremely Loud & Incredibly Close" Scott Rudin, Producer
"The Help" Brunson Green, Chris Columbus and Michael Barnathan, Producers
"Hugo" Graham King and Martin Scorsese, Producers
"Midnight in Paris" Letty Aronson and Stephen Tenenbaum, Producers
"Moneyball" Michael De Luca, Rachael Horovitz and Brad Pitt, Producers
"The Tree of Life" Nominees to be determined
"War Horse" Steven Spielberg and Kathleen Kennedy, Producers


Performance by an actor in a leading role
Demián Bichir in "A Better Life"
George Clooney in "The Descendants"
Jean Dujardin in "The Artist"
Gary Oldman in "Tinker Tailor Soldier Spy"
Brad Pitt in "Moneyball"


Performance by an actor in a supporting role
Kenneth Branagh in "My Week with Marilyn"
Jonah Hill in "Moneyball"
Nick Nolte in "Warrior"
Christopher Plummer in "Beginners"
Max von Sydow in "Extremely Loud & Incredibly Close"


Performance by an actress in a leading role
Glenn Close in "Albert Nobbs"
Viola Davis in "The Help"
Rooney Mara in "The Girl with the Dragon Tattoo"
Meryl Streep in "The Iron Lady"
Michelle Williams in "My Week with Marilyn"


Performance by an actress in a supporting role
Bérénice Bejo in "The Artist"
Jessica Chastain in "The Help"
Melissa McCarthy in "Bridesmaids"
Janet McTeer in "Albert Nobbs"
Octavia Spencer in "The Help"


Best animated feature film of the year
"A Cat in Paris" Alain Gagnol and Jean-Loup Felicioli
"Chico & Rita" Fernando Trueba and Javier Mariscal
"Kung Fu Panda 2" Jennifer Yuh Nelson
"Puss in Boots" Chris Miller
"Rango" Gore Verbinski


Δες/Κρύψε τις υπόλοιπες υποψηφιότητες

Art Direction
"The Artist"
Production Design: Laurence Bennett; Set Decoration: Robert Gould
"Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2"
Production Design: Stuart Craig; Set Decoration: Stephenie McMillan
"Hugo"
Production Design: Dante Ferretti; Set Decoration: Francesca Lo Schiavo
"Midnight in Paris"
Production Design: Anne Seibel; Set Decoration: Hélène Dubreuil
"War Horse"
Production Design: Rick Carter; Set Decoration: Lee Sandales

Achievement in Cinematography
"The Artist" Guillaume Schiffman
"The Girl with the Dragon Tattoo" Jeff Cronenweth
"Hugo" Robert Richardson
"The Tree of Life" Emmanuel Lubezki
"War Horse" Janusz Kaminski


Achievement in costume design
"Anonymous" Lisy Christl
"The Artist" Mark Bridges
"Hugo" Sandy Powell
"Jane Eyre" Michael O'Connor
"W.E." Arianne Phillips


Achievement in directing
"The Artist" Michel Hazanavicius
"The Descendants" Alexander Payne
"Hugo" Martin Scorsese
"Midnight in Paris" Woody Allen
"The Tree of Life" Terrence Malick


Best Documentary Feature
"Hell and Back Again"
Danfung Dennis and Mike Lerner
"If a Tree Falls: A Story of the Earth Liberation Front"
Marshall Curry and Sam Cullman
"Paradise Lost 3: Purgatory"
Joe Berlinger and Bruce Sinofsky
"Pina"
Wim Wenders and Gian-Piero Ringel
"Undefeated"
TJ Martin, Dan Lindsay and Richard Middlemas


Best documentary short subject
"The Barber of Birmingham: Foot Soldier of the Civil Rights Movement"
Robin Fryday and Gail Dolgin
"God Is the Bigger Elvis"
Rebecca Cammisa and Julie Anderson
"Incident in New Baghdad"
James Spione
"Saving Face"
Daniel Junge and Sharmeen Obaid-Chinoy
"The Tsunami and the Cherry Blossom"
Lucy Walker and Kira Carstensen


Achievement in film editing
"The Artist" Anne-Sophie Bion and Michel Hazanavicius
"The Descendants" Kevin Tent
"The Girl with the Dragon Tattoo" Kirk Baxter and Angus Wall
"Hugo" Thelma Schoonmaker
"Moneyball" Christopher Tellefsen


Best foreign language film of the year
"Bullhead" Belgium
"Footnote" Israel
"In Darkness" Poland
"Monsieur Lazhar" Canada
"A Separation" Iran


Achievement in makeup
"Albert Nobbs"
Martial Corneville, Lynn Johnston and Matthew W. Mungle
"Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2"
Nick Dudman, Amanda Knight and Lisa Tomblin
"The Iron Lady"
Mark Coulier and J. Roy Helland


Achievement in music written for motion pictures (Original score)
"The Adventures of Tintin" John Williams
"The Artist" Ludovic Bource
"Hugo" Howard Shore
"Tinker Tailor Soldier Spy" Alberto Iglesias
"War Horse" John Williams


Achievement in music written for motion pictures (Original song)
"Man or Muppet" from "The Muppets" Music and Lyric by Bret McKenzie
"Real in Rio" from "Rio" Music by Sergio Mendes and Carlinhos Brown Lyric by Siedah Garrett


Best animated short film
"Dimanche/Sunday" Patrick Doyon
"The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore" William Joyce and Brandon Oldenburg
"La Luna" Enrico Casarosa
"A Morning Stroll" Grant Orchard and Sue Goffe
"Wild Life" Amanda Forbis and Wendy Tilby


Best live action short film
"Pentecost" Peter McDonald and Eimear O'Kane
"Raju" Max Zähle and Stefan Gieren
"The Shore" Terry George and Oorlagh George
"Time Freak" Andrew Bowler and Gigi Causey
"Tuba Atlantic" Hallvar Witzø


Achievement in sound editing
"Drive" Lon Bender and Victor Ray Ennis
"The Girl with the Dragon Tattoo" Ren Klyce
"Hugo" Philip Stockton and Eugene Gearty
"Transformers: Dark of the Moon" Ethan Van der Ryn and Erik Aadahl
"War Horse" Richard Hymns and Gary Rydstrom


Achievement in sound mixing
"The Girl with the Dragon Tattoo"
David Parker, Michael Semanick, Ren Klyce and Bo Persson
"Hugo"
Tom Fleischman and John Midgley
"Moneyball"
Deb Adair, Ron Bochar, Dave Giammarco and Ed Novick
"Transformers: Dark of the Moon"
Greg P. Russell, Gary Summers, Jeffrey J. Haboush and Peter J. Devlin
"War Horse"
Gary Rydstrom, Andy Nelson, Tom Johnson and Stuart Wilson


Achievement in visual effects
"Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2"
Tim Burke, David Vickery, Greg Butler and John Richardson
"Hugo"
Rob Legato, Joss Williams, Ben Grossman and Alex Henning
"Real Steel"
Erik Nash, John Rosengrant, Dan Taylor and Swen Gillberg
"Rise of the Planet of the Apes"
Joe Letteri, Dan Lemmon, R. Christopher White and Daniel Barrett
"Transformers: Dark of the Moon"
Scott Farrar, Scott Benza, Matthew Butler and John Frazier

Adapted screenplay
"The Descendants" Screenplay by Alexander Payne and Nat Faxon & Jim Rash
"Hugo" Screenplay by John Logan
"The Ides of March" Screenplay by George Clooney & Grant Heslov and Beau Willimon
"Moneyball" Screenplay by Steven Zaillian and Aaron Sorkin Story by Stan Chervin
"Tinker Tailor Soldier Spy" Screenplay by Bridget O'Connor & Peter Straughan


Original screenplay
"The Artist" Written by Michel Hazanavicius
"Bridesmaids" Written by Annie Mumolo & Kristen Wiig
"Margin Call" Written by J.C. Chandor
"Midnight in Paris" Written by Woody Allen
"A Separation" Written by Asghar Farhadi



13 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Όπως ήδη είπα, υπήρχανε και σοβαρότερες επιλογές, ακόμα και μέσα στα γενικά γελοία όρια της φετινής κούρσας -- παράδειγμα οι φετινές υποψηφιότητες για τα BAFTAs (που συνήθως συμπλέουνε με τα Όσκαρ). Και αλφαβητικά, από το 50/50 μέχρι τον Warrior και βάλε, υπήρχανε και σοβαρότερες "οσκαρικές" επιλογές που δεν έπαιξαν καν στη κούρσα. Με τους όρους της βιομηχανίας, όχι με τίποτα ουτοπικούς, οι φετινές οσκαρικές υποψηφιότητες είναι διανοητικά καθυστερημένες.

  2. Anonymous said

    H καλύτερη ταινία της σεζόν είναι υποψήφια για ένα βραβείο. Βρείτε ποια είναι και σας χαρίζω μια οδοντογλυφίδα.

  3. Ody said

    Να υποθέσω ότι τον ΤενΤεν δεν τον ψήφισαν στα animated γιατί τον περίμεναν στην κανονική 10άδα...η οποία γιατί έγινε 9άδα,εδώ που τα λέμε;

    Το σνομπάρισμα του Drive είναι περίεργο,σε μια χρονιά που οι οσκαρικές ταινίες είχαν τα (ασπρο-)μαύρα τους τα χάλια.Άντε να αγνοήσεις τον Ρεφν,άντε να πεις ότι βαρέθηκες να βλέπεις τον Ράιαν Ρέινολντς σε κάθε ημιανεξάρτητο Oscar-bait αλλά η απουσία του Άλμπερτ Μπρουκς είναι έξω από κάθε λογική.

    Τουλάχιστον στο ξενόγλωσσο έχει περισσότερο ψωμί.

  4. cheaptalk said

    Με τον Τεντέν για να πω την αλήθεια ακόμα το ψάχνω να σιγουρευτώ ότι δεν έμεινε έξω λόγω κάποιων κανόνων. Είναι τόσο κουφή η παράλειψη, ακόμα και για αλτσχάιμερ δηλαδή, που δε μπορώ να σκεφτώ τιποτάλλο.

  5. cheaptalk said

    Το εξοντωτικό σνομπάρισμα του Refn και του Alfredson δεν ήτανε και καμιά έκπληξη. Εδώ ο Nolan θέλει πενήντα χρόνια ακόμα για να καταλάβουνε οι ακαδημαϊκοί τί κάνει, τα πιο.. νιάναρα που κάνουνε αριστουργήματα χρειάζονται καμιά κατοστή τουλάχιστο.

  6. cheaptalk said

    Στον κόσμο που πλακώνει να διαβάσει για τα Όσκαρ, προτείνω να διαβάσει καλύτερα για το Beasts of the Southern Wild, το συγκεκριμένο θέμα πάτωσε από άποψη ενδιαφέροντος στις Μάζες, αλλά η ταινία μάζεψε raves στο Sundance. Υπάρχει επιπλέον και πολύ πιο ενδιαφέρον βίντεο στο YouTube από αυτό της ανακοίνωσης των οσκαρικών υποψηφιοτήτων, η παρουσίαση του Ben Lewin του οποίου το Surrogate δεν είναι και εντελώς απίθανο να φτάσει μέχρι τα Όσκαρ του χρόνου.

  7. cheaptalk said

    Ο δεινόσαυρος στο πόστερ των Όσκαρ, είναι η ποιοτική παρέμβαση από τον Παναγιώτη Χαλατσάκο. H λογική είναι προφανής, για όσους έχουνε δει το Tree of Life τουλάχιστο, τέχνη χωρίς δεινόσαυρους δε γίνεται :p

  8. cheaptalk said

    Εκτός από Hugo και Artist, σημαντικές (με τη λογική της ακαδημίας) "καλύτερες ταινίες" είναι και οι Descendants και το Midnight in Paris που έχουνε "κλασική" βαρύτητα, υποψηφιότητες και σε σενάριο και σε σκηνοθεσία. Το Help φαίνεται να το έσμπρωξαν στην 9άδα αποκλειστικά οι ηθοποιοί, σα πλατφόρμα εύκολου μελό, μιας και δεν έχει καμιά άλλη υποψηφιότητα. Το Δέντρο της Ζωής το είχανε σνομπάρει όλες οι συντεχνίες πλην των κινηματογραφιστών, οπότε για άλλη μια φορά η επιμονή του Malick σε φωτογραφία από διαφημίσεις ασφαλειών ζωής τον ανήγαγε σε auteur. To War Horse μάζεψε μόνο τεχνικές υποψηφιότητες, και αυτή ήτανε πιθανά η συνταγή της επιτυχίας του (στην ακαδημία πάντα), η ικανότητα του Spielberg να κάνει μια παραγωγή $60-65 εκατομμυρίων να μοιάζει 5-10 φορές μεγαλύτερη από την οικτρή σπατάλη $150-180 εκατομμυρίων του Scorsese. Το Moneyball είναι από τις ταινίες που μπορεί να μπαίνανε και σε 5άδα μπαζοκούρσας σα τη φετινή, έχει διάσπαρτες ενδείξεις αναγνώρισης. Το Extremely Loud and Incredibly Close ήδη, από τις αντιδράσεις στα διαδίχτυα, έχει εξελιχτεί σε embarrassment πολύ μεγαλύτερο και από το Blind Side για την ακαδημία.

    Τώρα αν σκεφτεί κανένας ότι το Blind Side θεωρούνταν αξεπέραστος πάτος, καταλαβαίνει και σε τι επίπεδο κινήθηκαν οι φετινές υποψηφιότητες.

  9. cheaptalk said

    Γενικότερα, φέτος νομίζω φάνηκε καθαρότερα από κάθε άλλη φορά, πως το μεγάλο κομμάτι της ακδημίας δεν έχει επαφή με τον πλανήτη Γη, περιμένει προτάσεις από διάφορες μεριές, διαφημιστικές καταχωρήσεις, Γλόμπες, και κυρίως ημιπαράλυτους συναδέλφους τους που έχουνε τη δυνατότητα να πάνε να δούνε τί μελοδραματική παπάρα ενθουσίασε τον συνταξιούχο γείτονα. Πιο χαρακτηριστικά, μετά το Τορόντο, σε κάποιον άγνωστο μέχρι τώρα, φάνηκε ότι οι Descendants ήτανε καλό οσκαρικό στοίχημα σε μια κούρσα με μηδέν άλογα, και η ταινία έφτασε μέχρι τις υποψηφιότητες σαν αριστούργημα - θρύλος. Το ίδιο χαρακτηριστικά, ο Demián Bichir βρέθηκε να έχει παραδώσει την ερμηνεία της χρονιάς στο περίπου, απλά γιατί το σκρίνερ της ταινίας του ήτανε το πρώτο που πήγε συστημένο στους ακαδημαϊκούς (που είχανε να δούνε καινούρια ταινία από πέρσι προφανώς).

  10. Anonymous said

    http://www.tanea.gr/politismos/article/?aid=4689172

    Σε κρίσιμη κατάσταση νοσηλεύεται ο Θόδωρος Αγγελόπουλος

  11. cheaptalk said

    Τέλος, το σύστημα που ταίζει τους ακαδημαϊκούς με τριφύλλι, δεν είναι ενιαίο. Η Sony Classics ας πούμε έκανε καμπάνια για το Midnight in Paris και το Α Separation, όχι για το Take Shelter ή το The Guard. H Fox Searchlight στήριξε Descendants και Tree of Life, όχι Win Win και Martha Marcy May Marlene. Τα μικρά ή μεγάλα στούντιο έχουνε μικρούς πια προϋπολογισμούς να επενδύουνε σε οσκαρικές καμπάνιες, προτιμάνε χαρτιά με κάποια στήριξη και μεγαλύτερες πιθανότητες απήχησης σε καθυστερημένους. Πράγμα που δε πρόκειται βέβαια να διαβάσεις σε κανένα οσκαρολογικό blog (που ζει από τις διαφημιστικές καμπάνιες), και κατ' επέκταση ούτε και στα σχόλια των υπολοίπων που τα ακολουθούνε και τα αντιγράφουνε. Έτσι σχηματίστηκε πιο φανερά φέτος αυτό το πηγαδάκι στρουθοκαμηλικών "οσκαρικών" ταινιών, από το οποίο ελάχιστοι κοιτάξανε παραπέρα.

  12. Anonymous said

    Δυστυχώς αγνοήθηκε ο Ράιαν Γκόσλινγκ που ήταν φέτος η χρονιά του και ο Μάικλ Φασμπέντερ, για λόγους που δεν μπορώ να καταλάβω. Έμειναν απέξω διαμαντάκια όπως το la nostra vita, le gamin au velo ή το 50/50, για να προωθηθούν μετριότητες όπως το Descendants και το Midnight in Paris, για να μη μιλήσω για το Artist που είναι η πιο υπερεκτιμημένη ταινία ever.

  13. cheaptalk said

    Δημοσιογραφικά σημειώνω ότι ο Artist δεν ευθύνεται για το ότι υπερεκτιμήθηκε, για το ότι πολλοί του δώσανε διαστάσεις που δεν έχει. Είναι μια πολύ ειλικρινής από άποψη προθέσεων ταινία, και με ακόμα περισσότερη ειλικρίνεια ο Hazanavicius εξηγούσε και εξηγεί αυτές τις προθέσεις στη διάρκεια του προωθητικού πανηγυριού των Weinsteins. Περισσότερα είχα γράψει και στη σχετική κριτική.

    Προσωπικά, δε με ενοχλεί που πάει για όλα τα Όσκαρ η ταινία. Ακόμα και αν ας πούμε στην 9άδα των υποψηφιοτήτων ήτανε ο Artist και οι 8 πιο αγαπημένες μου ταινίες για το 2011, πάλι δε θα με πείραζε να πάρει όλα τα αγαλματάκια ο Artist. Οι υπόλοιπες που είναι στην 9άδα, με ενοχλούν από ελαφρούτσικα μέχρι θανάσιμα προσβλητικά, τα Όσκαρ δίνουνε κατεύθυνση σε όλη τη βιομηχανία, δε θέλω κινηματογράφο που να προτείνει αρτηριοσκληρωτικά, έναν σωρό, τέτοιες ταινίες.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.