Βραβεία Ελληνικής Ακαδημίας 2012: Οι νικητές
Ο Άδικος Κόσμος (2011) του Φίλιππου Τσίτου κέρδισε τα σημαντικότερα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τη περσινή χρονιά, σε μια γενικά ήσυχη και σβέλτη --και προβλέψιμη από κάποιο σημείο και μετά-- τελετή που παρουσίασε ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος. Εκπλήξεις της βραδιάς το συλλογικό #asemas της Ακαδημίας στις Άλπεις (2011), κι η Πόλη των Παιδιών (2011), που θα βγει στις αίθουσες το φθινόπωρο με μποναμά τριών βραβείων. Μεγάλος χαμένος το Γάλα (2011) των 11 υποψηφιοτήτων, που περιορίστηκε σε αναγνώριση για το Μακιγιάζ του.
Αν και φαβορί στις υποψηφιότητες, με παρουσία σε 11 απ’ τις 15 κατηγορίες, ο Άδικος Κόσμος δεν πέρασε εύκολη βραδιά στη χθεσινή τρίτη ετήσια απονομή των βραβείων της Ακαδημίας, που έκοψε αρκετά τη φόρα της βραβευμένης στο San Sebastian ταινίας, επιβεβαιώνοντας τα βραβεία του φεστιβάλ για την ερμηνεία του Αντώνη Καφετζόπουλου και τη Σκηνοθεσία του Φίλιππου Τσίτου και προσθέτοντας τη σφραγίδα της έγκρισής της για τον Β’ Ανδρικό του Χρίστου Στέργιογλου και τον τίτλο της Καλύτερης Ταινίας για τους παραγωγούς Τσίτο και Αλεξάνδρα Μπουσσίου. Το άλλο φαβορί, Το Γάλα του πρωτοεμφανιζόμενου Γιώργου Σιούγα, καταποντίστηκε ολοκληρωτικά, με την παραγωγή της Odeon να μένει με άδεια χέρια σε όλες τις κατηγορίες πλην του Μακιγιάζ, τον Σιούγα να χάνει το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου απ’ τον Ηλία Δημητρίου του Fish ‘n’ Chips (2011) (που βγαίνει στις αίθουσες την ερχόμενη Πέμπτη), και το face-off της Ιωάννας Τσιριγκούλη με την Θεοδώρα Τζήμου στην κατηγορία Α’ Γυναικείου, να βγάζει νικήτρια την Κίκα Γεωργίου απ’ την Πόλη των Παιδιών, του Γιώργου Γκικαπέππα.
Βραβευμένη από διεθνείς και ντόπιες ενώσεις κριτικών στο περασμένο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, η ταινία του Γκικαπέππα πήρε τον μεγαλύτερο απ’ τους μποναμάδες της Ακαδημίας, όταν κόντρα στην παράδοση του θεσμού, οι ψηφοφόροι απομακρύνθηκαν από διεθνή φεστιβαλικά πεπραγμένα, αγνόησαν τις δάφνες της Βενετίας κι άφησαν τους Γιώργο Λάνθιμο και Ευθύμη Φιλίππου με άδεια χέρια, για να δώσουν το βραβείο σεναρίου στην Πόλη των Παιδιών. Η ταινία, που είναι προγραμματισμένη για διανομή τον Οκτώβρη, βραβεύθηκε και για τα Ειδικά Εφέ των αδερφών Αλαχούζου, ενώ η Ακαδημία έδειξε την αναγνώρισή της και στη δουλειά της παραγωγής του Τανγκό των Χριστουγέννων (2011), πασπαλίζοντάς την με βραβεία τεχνικών κατηγοριών: Μουσική, Ενδυματολογία και Κοστούμια, έφεραν την πρώτη κινηματογραφική δουλειά του Νίκου Κουτελιδάκη σε πάνω από τριάντα χρόνια, να ισοβαθμίσει με την Πόλη των Παιδιών στην δεύτερη θέση των βραβεύσεων. Ο Παράδεισος (2011) του Παναγιώτη Φαφούτη ήρθε τρίτος με βραβεία για την σπαρακτική Β’ Γυναικεία της Όλιας Λαζαρίδου και τον Ήχο της, ο Γιάννης Χαλκιαδάκης, ως ο μοντέρ που αποφάσισε το φινάλε της ταινίας που μόνταρε, πήρε το βραβείο Μοντάζ για το Wasted Youth (2011), ενώ το Man at Sea (2011) του Κωνσταντίνου Γιάνναρη, βραβεύθηκε στο μόνο κομμάτι που δεν βυθιζόταν τελείως, την Φωτογραφία του. Η Πρώτη Ύλη (2011), του Χρήστου Καρακέπελη, αναδείχθηκε ντοκιμαντέρ της χρονιάς, κι οι προσδοκίες μικρού μήκους φορτώθηκαν στη Ρηνιώ Δραγασάκη για το νοσταλγικό αυτοβιογραφικό Ο Μπαμπάς μου, ο Λένιν κι ο Φρέντυ (2011).