Ο James Cameron μαζεύει Χρυσές Σφαίρες
Με τις Χρυσές Σφαίρες καλύτερης γελοίας κώμης καλύτερης σκηνοθεσίας και καλύτερης δραματικής ταινίας, έφυγε σήμερα το πρωί απ’ την απονομή των βραβείων της Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου του Hollywood, ο James Cameron, απόλυτος δικαιούχος όσων διακρίσεων έχει και υπολείπεται ακόμη να μαζέψει το Avatar, η ταινία που σπάει το ένα μετά το άλλο τα εισπρακτικά ρεκόρ της πιο εμπορικής μέχρι πριν λίγο καιρό ταινίας όλων των εποχών: του Τιτανικού, του James Cameron.
Με μια αμφιλεγόμενης ευστοχίας παρουσίαση, ο Ricky Gervais άφησε στίγμα ταιριαστό με την γενικότερη ατυχή εμφάνιση της Μεγάλης Βρετανίας στις φετινές Χρυσές Σφαίρες, αφού η επίθεση με τρεις ερμηνεύτριες στην πεντάδα του Α’ Γυναικείου σε κωμωδία ή musical (Emily Blunt για το The Young Victoria, Helen Mirren για το The Last Station και Carey Mulligan για το An Education), αναχαιτίστηκαν απ’ την American sweetheart Sandra Bullock, που έρχεται εδώ και μήνες με το The Blind Side, να πανηγυρίσει δραματική δικαίωση, με μια φόρα που ακόμη κάνει κόσμο να τρίβει τα μάτια του. Η Bullock κατάφερε να σπάσει τη γκίνια της διπλής υποψηφιότητας (και του μοιράσματος των ψήφων) που κουβάλαγε μαζί της η παρουσία της και στην κατηγορία της κωμωδίας με το The Proposal, γκίνια που, στη συγκεκριμένη κατηγορία, έσπασε και η ανίκητη αγαπημένη των βραβεύσεων Meryl Streep, με την ερμηνεία της στο Julie and Julia να επικρατεί (δόξα τω Θεώ) αυτηνής στο It’s Complicated.
O Christoph Waltz και η Mo’nique επανεπιβεβαίωσαν τα γερά τους πατήματα στη φετινή κούρσα των Β’ ρόλων κερδίζοντας τα βραβεία για τις εμφανίσεις τους στο Inglourious Basterds και στο Precious αντίστοιχα, ενώ η εξωπραγματική πρωταγωνιστική ερμηνεία του Michael Stuhlbarg ως Ένας Σοβαρός Άνθρωπος, φαγώθηκε απ’ την ίδια μαρμάγκα που είχε φάει την εξαιρετική ταινία των Coen απ’ τις υποψηφιότητες ακόμα. Αντ’ αυτού, το βραβείο Α’ Ανδρικής σε Κωμωδία, πήρε ο Robert Downey Jr. για το Sherlock Holmes, ενώ η πραγματική στιγμή της βραδιάς, ήρθε όταν ο Jeff Bridges σηκώθηκε να παραλάβει το βραβείο της καλύτερης Α’ Ανδρικής σε Δράμα για το Crazy Heart, κι όλη η αίθουσα σηκώθηκε να πανηγυρίσει μαζί του, δείχνοντας και πώς ετοιμάζεται να τελειώσει το σερί της υποτιμημένης καριέρας του με μια ενδεχόμενη Ακαδημαϊκή αναγνώριση, και ότι το Up in the Air, που έπαιζε στην κατηγορία με την ερμηνεία του George Clooney, μπορεί να μην έχει τόσο momentum όσο θέλουν μερικοί να πιστεύουν. Ο Jason Reitman ωστόσο, παρέλαβε το βραβείο καλύτερου σεναρίου για το Up in the Air, περιμένοντας κι εκείνο το μεγάλο αντίστοιχο που έρχεται το Μάρτη, και θα μπορούσε να είχε πάρει κι ένα Καλύτερης Ταινίας ειν’ η αλήθεια, αν τη dramedy του την είχαν βάλει στην κατηγορία της Κωμωδίας που ταίριαζε περισσότερο, αντί ν’ αφήσουν απ’ την πεντάδα να ξεχωρίσει το The Hangover, κόβοντας κομματάκι απότομα το βήχα σ’ όποιον έβλεπε ελπίδες στο (500) Days of Summer. Κατά τα άλλα, το score του Michael Giacchino για το Up ξεχώρισε στη μουσική, όπως έκανε και η ταινία στην κατηγορία του animation, ενώ εξίσου αναμενόμενα, η Λευκή Κορδέλα του Michael Haneke δικαίωσε (για άλλη μια φορά) τις μηδαμινές αποδόσεις που της έδιναν (για άλλη μια φορά) οι bookies στην κατηγορία Καλύτερης Ξενόγλωσσης.
Με μια αμφιλεγόμενης ευστοχίας παρουσίαση, ο Ricky Gervais άφησε στίγμα ταιριαστό με την γενικότερη ατυχή εμφάνιση της Μεγάλης Βρετανίας στις φετινές Χρυσές Σφαίρες, αφού η επίθεση με τρεις ερμηνεύτριες στην πεντάδα του Α’ Γυναικείου σε κωμωδία ή musical (Emily Blunt για το The Young Victoria, Helen Mirren για το The Last Station και Carey Mulligan για το An Education), αναχαιτίστηκαν απ’ την American sweetheart Sandra Bullock, που έρχεται εδώ και μήνες με το The Blind Side, να πανηγυρίσει δραματική δικαίωση, με μια φόρα που ακόμη κάνει κόσμο να τρίβει τα μάτια του. Η Bullock κατάφερε να σπάσει τη γκίνια της διπλής υποψηφιότητας (και του μοιράσματος των ψήφων) που κουβάλαγε μαζί της η παρουσία της και στην κατηγορία της κωμωδίας με το The Proposal, γκίνια που, στη συγκεκριμένη κατηγορία, έσπασε και η ανίκητη αγαπημένη των βραβεύσεων Meryl Streep, με την ερμηνεία της στο Julie and Julia να επικρατεί (δόξα τω Θεώ) αυτηνής στο It’s Complicated.
O Christoph Waltz και η Mo’nique επανεπιβεβαίωσαν τα γερά τους πατήματα στη φετινή κούρσα των Β’ ρόλων κερδίζοντας τα βραβεία για τις εμφανίσεις τους στο Inglourious Basterds και στο Precious αντίστοιχα, ενώ η εξωπραγματική πρωταγωνιστική ερμηνεία του Michael Stuhlbarg ως Ένας Σοβαρός Άνθρωπος, φαγώθηκε απ’ την ίδια μαρμάγκα που είχε φάει την εξαιρετική ταινία των Coen απ’ τις υποψηφιότητες ακόμα. Αντ’ αυτού, το βραβείο Α’ Ανδρικής σε Κωμωδία, πήρε ο Robert Downey Jr. για το Sherlock Holmes, ενώ η πραγματική στιγμή της βραδιάς, ήρθε όταν ο Jeff Bridges σηκώθηκε να παραλάβει το βραβείο της καλύτερης Α’ Ανδρικής σε Δράμα για το Crazy Heart, κι όλη η αίθουσα σηκώθηκε να πανηγυρίσει μαζί του, δείχνοντας και πώς ετοιμάζεται να τελειώσει το σερί της υποτιμημένης καριέρας του με μια ενδεχόμενη Ακαδημαϊκή αναγνώριση, και ότι το Up in the Air, που έπαιζε στην κατηγορία με την ερμηνεία του George Clooney, μπορεί να μην έχει τόσο momentum όσο θέλουν μερικοί να πιστεύουν. Ο Jason Reitman ωστόσο, παρέλαβε το βραβείο καλύτερου σεναρίου για το Up in the Air, περιμένοντας κι εκείνο το μεγάλο αντίστοιχο που έρχεται το Μάρτη, και θα μπορούσε να είχε πάρει κι ένα Καλύτερης Ταινίας ειν’ η αλήθεια, αν τη dramedy του την είχαν βάλει στην κατηγορία της Κωμωδίας που ταίριαζε περισσότερο, αντί ν’ αφήσουν απ’ την πεντάδα να ξεχωρίσει το The Hangover, κόβοντας κομματάκι απότομα το βήχα σ’ όποιον έβλεπε ελπίδες στο (500) Days of Summer. Κατά τα άλλα, το score του Michael Giacchino για το Up ξεχώρισε στη μουσική, όπως έκανε και η ταινία στην κατηγορία του animation, ενώ εξίσου αναμενόμενα, η Λευκή Κορδέλα του Michael Haneke δικαίωσε (για άλλη μια φορά) τις μηδαμινές αποδόσεις που της έδιναν (για άλλη μια φορά) οι bookies στην κατηγορία Καλύτερης Ξενόγλωσσης.
Previously on Movies for the Masses: 4. PORNfilmfestivalATHENS: Το ντουλάπι είναι ιστορία