Ο James Cameron μαζεύει Χρυσές Σφαίρες


Με τις Χρυσές Σφαίρες καλύτερης γελοίας κώμης καλύτερης σκηνοθεσίας και καλύτερης δραματικής ταινίας, έφυγε σήμερα το πρωί απ’ την απονομή των βραβείων της Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου του Hollywood, ο James Cameron, απόλυτος δικαιούχος όσων διακρίσεων έχει και υπολείπεται ακόμη να μαζέψει το Avatar, η ταινία που σπάει το ένα μετά το άλλο τα εισπρακτικά ρεκόρ της πιο εμπορικής μέχρι πριν λίγο καιρό ταινίας όλων των εποχών: του Τιτανικού, του James Cameron.

Με μια αμφιλεγόμενης ευστοχίας παρουσίαση, ο Ricky Gervais άφησε στίγμα ταιριαστό με την γενικότερη ατυχή εμφάνιση της Μεγάλης Βρετανίας στις φετινές Χρυσές Σφαίρες, αφού η επίθεση με τρεις ερμηνεύτριες στην πεντάδα του Α’ Γυναικείου σε κωμωδία ή musical (Emily Blunt για το The Young Victoria, Helen Mirren για το The Last Station και Carey Mulligan για το An Education), αναχαιτίστηκαν απ’ την American sweetheart Sandra Bullock, που έρχεται εδώ και μήνες με το The Blind Side, να πανηγυρίσει δραματική δικαίωση, με μια φόρα που ακόμη κάνει κόσμο να τρίβει τα μάτια του. Η Bullock κατάφερε να σπάσει τη γκίνια της διπλής υποψηφιότητας (και του μοιράσματος των ψήφων) που κουβάλαγε μαζί της η παρουσία της και στην κατηγορία της κωμωδίας με το The Proposal, γκίνια που, στη συγκεκριμένη κατηγορία, έσπασε και η ανίκητη αγαπημένη των βραβεύσεων Meryl Streep, με την ερμηνεία της στο Julie and Julia να επικρατεί (δόξα τω Θεώ) αυτηνής στο It’s Complicated.

O Christoph Waltz και η Mo’nique επανεπιβεβαίωσαν τα γερά τους πατήματα στη φετινή κούρσα των Β’ ρόλων κερδίζοντας τα βραβεία για τις εμφανίσεις τους στο Inglourious Basterds και στο Precious αντίστοιχα, ενώ η εξωπραγματική πρωταγωνιστική ερμηνεία του Michael Stuhlbarg ως Ένας Σοβαρός Άνθρωπος, φαγώθηκε απ’ την ίδια μαρμάγκα που είχε φάει την εξαιρετική ταινία των Coen απ’ τις υποψηφιότητες ακόμα. Αντ’ αυτού, το βραβείο Α’ Ανδρικής σε Κωμωδία, πήρε ο Robert Downey Jr. για το Sherlock Holmes, ενώ η πραγματική στιγμή της βραδιάς, ήρθε όταν ο Jeff Bridges σηκώθηκε να παραλάβει το βραβείο της καλύτερης Α’ Ανδρικής σε Δράμα για το Crazy Heart, κι όλη η αίθουσα σηκώθηκε να πανηγυρίσει μαζί του, δείχνοντας και πώς ετοιμάζεται να τελειώσει το σερί της υποτιμημένης καριέρας του με μια ενδεχόμενη Ακαδημαϊκή αναγνώριση, και ότι το Up in the Air, που έπαιζε στην κατηγορία με την ερμηνεία του George Clooney, μπορεί να μην έχει τόσο momentum όσο θέλουν μερικοί να πιστεύουν. Ο Jason Reitman ωστόσο, παρέλαβε το βραβείο καλύτερου σεναρίου για το Up in the Air, περιμένοντας κι εκείνο το μεγάλο αντίστοιχο που έρχεται το Μάρτη, και θα μπορούσε να είχε πάρει κι ένα Καλύτερης Ταινίας ειν’ η αλήθεια, αν τη dramedy του την είχαν βάλει στην κατηγορία της Κωμωδίας που ταίριαζε περισσότερο, αντί ν’ αφήσουν απ’ την πεντάδα να ξεχωρίσει το The Hangover, κόβοντας κομματάκι απότομα το βήχα σ’ όποιον έβλεπε ελπίδες στο (500) Days of Summer. Κατά τα άλλα, το score του Michael Giacchino για το Up ξεχώρισε στη μουσική, όπως έκανε και η ταινία στην κατηγορία του animation, ενώ εξίσου αναμενόμενα, η Λευκή Κορδέλα του Michael Haneke δικαίωσε (για άλλη μια φορά) τις μηδαμινές αποδόσεις που της έδιναν (για άλλη μια φορά) οι bookies στην κατηγορία Καλύτερης Ξενόγλωσσης.
Click για Υποψηφιότητες & Νικητές


6 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Όσο και να τρώω ώρες μόνο για να πετύχω τα σωστά χρώματα σε κάνα θέμα, βγάζει μετά ο verbal καναδυό και μοιάζουν οι Μάσες με κοτέτσι :p

    (Θα διορθώσω ότι μπορώ αργότερα, με άλλα λόγια)

  2. Xristoforos Drosos said

    to sbismeno sxoliaki oso nane den mporouse na leipei e :D masses eine aytes

  3. KilliK said

    Ομορφα.Αψογα.Ευχαριστα.

    Αντε και το Οσκαρ καλυτερης ταινιας (τα τεχνικα τα εχει ηδη στο τσεπακι),αν και ενταξει,ας ειμαστε ρεαλιστες,scifi ταινια δεν προκειται ποτε να κερδισει τετοιο βραβειο.

    Αλλα εστω και την υποψηφιοτητα να εχει,ειναι κατορθωμα,εξαλλου η τελευταια scifi ταινια που το κατορθωσε ηταν το Star Wars.

  4. cheaptalk said

    Άλλαξα το βίντεο στο θέμα και του 'βαλα και το γραφικό που παραπέμπει στη λίστα με τους νικητές. Τα υπόλοιπα βίντεο από τη τελετή επίσημα υπάρχουν στη σχετική σελίδα του NBC.

  5. cheaptalk said

    Το σαββατοκύριακο, όσο στο Sundance εμφανίζονταν οι πρώτες αξιόλογες παραγωγές της νέας δεκαετίας και στα ταμεία το Avatar (2009) έσπαγε* (*με όλους τους γνωστούς πια αστερίσκους) τα εισπρακτικά ρεκόρ του Τιτανικού (1997), ξεκίναγε και ο χορός των βραβείων των αμερικάνικων κινηματογραφικών συντεχνιών για τις ταινίες που άνοιξαν εκεί τη προηγούμενη χρονιά.

    Στα SAGs που είχαν σνομπάρει από την αρχή το Avatar, ψιλοθριάμβευσαν οι Άδωξοι Μπάσταρδη (2009) κερδίζοντας τόσο το Β' Αντρικού όσο και το Ensemble Cast, αν και μπορείς να πεις ότι το δεύτερο, που είχε γίνει το Καλύτερης Ταινίας των ηθοποιών, ξαναγύρισε στις ρίζες του, τιμώντας τη ταινία όπου πραγματικά το καστ είχε τον πρώτο (και επιδεικτικότερο βέβαια) ρόλο. Στα PGAs, οι παραγωγοί ακολούθησαν τη πλειοψηφία των ενώσεων των κριτικών, παραδίδοντας το βραβείο τους στο Hurt Locker (2008), διαψεύδοντας τη πλειοψηφία των πρόσφατων προγνωστικών που πόνταραν στα $400 εκατομμύρια καθαρών εσόδων της Fox, και επιβεβαιώνοντας (προς το παρόν τουλάχιστο) όσους λέγαν ότι η "αξία" της παραγωγής του Jon Landau και του James Cameron θα έχει ξεχαστεί μέχρι να βγει ο Γενάρης.

    Οι συντεχνίες είναι μια καλή, και ουσιαστικά η μόνη, σφυγμομέτρηση των οσκαρικών ποσοστών, αν λάβεις υπόψη ότι στις πολυπληθείς (στιλ SAG και WGA) κυριαρχεί η φύρα ενώ στην Ακαδημία τα γηρατιά. Η Fox κάνει έντονη καμπάνια να πείσει τους ηθοποιούς (και μεγαλύτερο κομμάτι των οσκαρο-ψηφοφόρων) ότι το "performance capture" στο Avatar είναι πραγματική ερμηνεία, αλλά δύσκολα φαντάζεσαι τη ματαιοδοξία του πιο ματαιόδοξου τμήματος της πιο ματαιόδοξης βιομηχανίας να κολακεύεται με παρασκηνιακά βιντεάκια, ενώ πληθαίνουν οι διαπιστώσεις ότι όλοι οι μαύροι του καστ της παραγωγής βάφτηκαν ψηφιακά μπλε για τις ανάγκες της. Και γενικότερα το σλόγκαν "a film, not a phenomenon" που υιοθέτησε πιο χαρακτηριστικά ο Roger Ebert είναι πια ξεκάθαρα η κυρίαρχη τάση στη κούρσα της Καλύτερης Ταινίας, γεγονός που ευνοεί άμεσα (χωρίς βέβαια να το κάνει πρώτο φαβορί) το Up in the Air (2009) το οποίο είχε φάει ένα μεγάλο backlash λίγο πριν φουσκώσει το Avatar και μισοξεχαστεί στη συνέχεια.

    Κατά τα άλλα, και τα SAGs τίμησαν τη Sandra Bullock για την ερμηνεία της στο Blind Side (2009) αλλά μη ποντάρεις ακόμα το σπίτι στο ότι θα πέσει και η Ακαδημία σε τέτοιο λαϊκισμό. Αντίθετα, Jeff Bridges, Cristoph Waltz και Mo'Nique είναι πια μάλλον σίγουρα στοιχήματα, ενώ το Up (2009) που κέρδισε τους παραγωγούς στα κινούμενα, ήταν τέτοιο (safe bet) πριν καν ανοίξει.

  6. cheaptalk said

    Το σαββατοκύριακο, το Avatar (2009) συνέχισε να κυριαρχεί στις εισπράξεις και πέρασε τα $2 δισεκατομμύρια διαπλανητικά, πολλές προβλέψεις επιμένανε με μάλλον απίθανα σκεπτικά ότι παρόλο που έχασε αυτό που λέγανε βραβείο επιτυχίας και όχι παραγωγής (i.e. αυτό των παραγωγών της PGA) θα κέρδιζε το βραβείο της συντεχνίας των σκηνοθετών, και φυσικά σε μια ακόμα "έκπληξη" το Hurt Locker (2008) κέρδισε και τη DGA, των χιλιάδων σκηνοθετών (και όχι μόνο κινηματογραφικών, φυσικά). Οπότε μπορείς να πεις πως όσοι ασχολούνται με αυτού του είδους τα προγνωστικά μάλλον παίρνουν χαμπάρι τις τάσεις τελευταίοι και/ή νομίζουν ότι τις διαμορφώνουν και/ή δεν έχουν άλλη δουλειά, αφού στην εποχή των τιτιβισμάτων ήταν ξεκάθαρο τουλάχιστο μετά τις Σφαίρες (αν όχι πολύ νωρίτερα) πως η πλειοψηφία των επαγγελματιών της βιομηχανίας όχι μόνο προτιμούσε να κόψει τα πόδια της και να μεταναστεύσει σε άλλο πλανήτη πριν δώσει βραβείο στο Avatar αλλά δεν είχε γενικά πρόβλημα και να το δημοσιοποιεί.

    Η Ακαδημία βέβαια είναι μια άλλη ιστορία, αλλά κι εκεί κάτι βεβαιότητες ότι ο αριθμός των υποψηφιοτήτων που θα ανακοινωθούν αύριο θα κρίνει και το νικητή, δε χρειάζεται να πας πιο μακριά από.. πέρσι και τον Benjamin Button (2008) για να καταλάβεις πόση βάση έχουν.

    Στο στενό και μη αυτοαμφισβητούμενο φυσικά χώρο των προγνωστικών είναι δεδομένο και πως οι εισπράξεις του Hurt Locker είναι η μεγάλη του αδυναμία. Προσωπικά αυτό το "δεδομένο" το βλέπω λίγο ανιστόρητο, όσο ας πούμε και το να λέω εγώ πως αν η παραγωγή βγει στην Ελλάδα υποψήφια για πεντεδέκα Oscar®.. θα πατώσει. Τα πραγματικά δεδομένα λένε πως αγαλματάκια και δολάρια είναι χέρια που το ένα νίβει τ' άλλο και αμέτρητες παραγωγές περιμένουν τα βραβεία για να βγάλουν λεφτά. Ή copy-paste από πράγματα που έχω γράψει εδώ και καιρό σε σχετικά φόρα, Driving Miss Daisy, Schindler's List, The English Patient, Shakespeare in Love, Chicago, Million Dollar Baby, No Country for Old Men, Slumdog Millionaire. These are the Best Picture winners that went into wide or semi-wide release *after* receiving their Oscar nominations, in the last 20 years. So The Hurt Locker's gross is not that relevant. It can be just another Crash, a picture that came out too early to benefit from any Oscar glory.

    Και στην Αθήνα το Avatar συνεχίζει να κόβει εντυπωσιακά για μετά από τόσο καιρό εισιτήρια αλλά δε βρίσκεται στη κορυφή τις περισσότερες βδομάδες, ίσως ακριβώς γιατί μετράμε εισιτήρια, όπως ξαναματάπαμε, αλλά πιο πιθανά γιατί οι 3D αίθουσες (που φέραν εντυπωσιακά αποτελέσματα το 2009 ακόμα και για το πιο "προηγμένο" ευρωπαϊκό κοινό) είναι περιορισμένες. Κάποια links παραπάνω είναι ενδεικτικά-τεκμηριωτικά ως συνήθως (και όχι κανενός είδους προσωπική επίθεση).

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.