Flashback στα καλύτερα φιλμ της σεζόν 2009-2010

Δυο μασκοφορεμένα ανήλικα που κόβουν κώλους, ένας μασκοφορεμένος ψυχοπαθής που κόβει κεφάλια, και πολλοί μασκαράδες πολιτικοί που δε κόβουν τις μαλακίες είναι για τις μάζες τα πρόσωπα της σεζόν των ελληνικών αιθουσών που κλείνει το Δεκαπενταύγουστο.

Το εντυπωσιακότερο στη λίστα που ψήφιζες όλη τη χρονιά είναι κάτι θέσεις πιο κάτω, σε ένα ψεύτικο βυζί και ένα πληκτρολόγιο που σημάδεψαν την έξοδο του ελληνικού κινηματογράφου από τη μιζέρια και τον έβαλαν, με το τέλος της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, σε μια δεκάδα όπου δε περίμενες να μπει ούτε τον 22ο, μέχρι πριν λίγα χρόνια. Και τον έβαλαν διπλά, χάρη ίσως και στην ανάποδη (προς τη μιζέρια) τάση της παγκόσμιας παραγωγής, τάση που ελπίζεις πια να έπιασε πάτο και να ξεκίνησε αντίστροφη πορεία, με σημάδι το Inception (2010) του Christoper Nolan που θα εγκαινιάσει λίγο πολύ τη νέα μας σεζόν στις 24 Αυγούστου έχοντας ήδη από τώρα κλείσει μήνα στη κορυφή των κινηματογραφικών συζητήσεων, και όλων των συζητήσεων, του υπόλοιπου πλανήτη. Στα λίγα σημαντικά της περιόδου που πέρασε, μετράνε σαφώς το βάσιμα αυθάδικο Φεστιβάλ στην Ομίχλη, τα πρώτα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας, και το Sundance που τροφοδότησε με ανεξάρτητη παραγωγή τη τόλμη της αντίστοιχης (ανεξάρτητης) αμερικάνικης διανομής να βγάζει ταινίες στις αίθουσες μέσα στο μπλοκμπαστερικό κατακαλόκαιρο.



4.5/5Kick-Ass (2010)
Kick-Ass, Photograph
...δε κόβει απλά κώλους αλλά πιάνει να αποδομεί και να ενδοσκοπεί στη κόψη των μέσων, εκεί που δεν έχει προηγούμενο, διεκδικώντας θέση στη κινηματογραφική ιστορία...


Halloween II (2009)
Halloween II, Photograph
...o Rob Zombie αφηγείται ατρόμητα μια ιστορία ασυνείδητης φρενοβλάβειας που αν όχι τιποτάλλο σε αφήνει χορτασμένα άρρωστο...


In the Loop (2009)
In the Loop, Photograph
.. πολιτική σάτιρα τόσο καλή που πονάς και τόσο ακατάπαυστη που κάνει κατηγορηματικά σαλιγκαροκίνητη κάθε αντίστοιχη αμερικάνικη...



Up (2009)
...ακόμη ένα αριστουργηματικό φιλμ, που τούτη τη φορά απευθύνεται περισσότερο από ποτέ στο ενήλικο κοινό, παίρνοντας μελαγχολικά ρίσκα στην αφήγηση...


Στρέλλα (2009)
...πρέπει να δεις αυτή την ταινία στον καιρό της - και όχι μέσα από το πρίσμα του κλασικού, με το οποίο θα συναντηθεί δεκαετίες αργότερα....


District 9 (2009)
...ένα από τα εντυπωσιακότερα σκηνοθετικά ντεμπούτα της δεκαετίας...


Gamer (2009)
...ζωγραφίζει και σχολιάζει για το μεγάλο κοινό το επόμενο γιγαντιαίο πολιτισμικό κοντέινερ που ετοιμάζεται να εκραγεί κάτω από τα πόδια του...


A Serious Man (2009)
...προσπαθεί να γίνει διαβολικός μηχανισμός γελοιοποίησης της παραδοξότητας του σύμπαντος, και λειτουργεί έτσι τελικά πικρά καθαρτικά, με τη λύτρωση να είναι φυσικά αδύνατη...


Κυνόδοντας (2009)
...η καλύτερη ελληνική ταινία των τελευταίων είκοσι χρόνων....


Prince of Persia: The Sands of Time (2010)
...δε θα κάνει καμία πιτσιρίκα να μουσκεύει ακριβώς όσο οι αγαπημένοι της τυχοδιώκτες κουρσάροι συγκεκριμένου κεντροαμερικάνικου αρχιπελάγους, από την άλλη είναι ότι ονειρευόσουνα σαν αφορμή για να τη πας μετά σπίτι να της δείξεις και το.. παιχνίδι...



Σε ότι μπορεί να σου ξέφυγε, σημείωσε Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans (2009), Mary and Max (2009), Moon (2009), La Teta Asustada (2009) και Get Him to the Greek (2010) με τέσσερα αστεράκια, και (500) Days of Summer (2009), Chugyeogja (2008), Man on Wire (2008) και Centurion (2010) με τρία και μισό. Μια θέση ψηλά, ανάμεσα στις φιλμοποιημένες φωτογραφίες, ανήκει και στον George Clooney όσο περιμένει το αεροπλάνο για τον επόμενο προορισμό όπου θα απολύσει κόσμο. Στη πρώτη θέση της λίστας του cinemad, το Up in the Air (2009) στην Αμερική το έφαγε τη τελευταία στιγμή (από την οσκαρική κούρσα) η ψευτοτρισδιάστατη μαστούρα του Avatar (2009), και στην Ελλάδα (από το τοπ 10 των Μαζών όπου μπαινόβγαινε μέχρι τη προηγούμενη βδομάδα) το παραμυθοποιημένο παιχνίδι του Πρίγκιπα της Περσίας (2010), σαφείς ενδείξεις του τι προτιμάμε τελικά όλοι από το να αντιμετωπίζουμε τη πραγματικότητα στο πανί.



Up in the Air (2009)
Up in the Air, Photograph
...γραπώνει το timing των καταστάσεων εκεί έξω, το μετατρέπει σε κινηματογραφικό συστατικό και, με μια αγγιχτική φυσικότητα στις ερμηνείες, σε παρασύρει μέσα σ’ ένα τραγικό κοινωνικό σχόλιο...


4 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Στα χειρότερα της σεζόν, ο ανταγωνισμός είναι φυσικά εξοντωτικός, αλλά υπερβάλλοντα ζήλο πάνω και πέρα από ότι απαιτούσαν οι περιστάσεις στον πάτο έδειξαν τα A Single Man (2009), The Limits of Control (2009), The Back-up Plan (2010), Sex and the City 2 (2010), Old Dogs (2009), Nine (2009), Tatarak (2009) και The Twilight Saga: New Moon (2009). Στις ελληνικές προσπάθειες και παραγωγές ο υπερβολικός ζήλος στη ματαιοδοξία και στην αρπαχτή είναι παραδοσιακός, ως κυριότερο χαρακτηριστικό της φυλής, αλλά παρολαυτά κατάφερε να ξεχωρίσει το I Love Karditsa (2010), μοναδική ever απ' όσο ξέρω που δεν έκανε προβολή για δημοσιογράφους πουθενά.

    Όλες οι ταινίες που προλάβαμε να γράψουμε, είναι θεωρητικά μαζεμένες με αστεράκια και ενδεικτικό κείμενο, στις Κριτικές. Τα πινακάκια τα συντηρεί βέβαια ο verbal, οπότε ξέρεις πια τι να περιμένεις πρακτικά :p

  2. Anonymous said

    Αγαπημένα: Inglorious Basterds,Up in the air,Thirst,Κυνόδοντας και District 9.

  3. Vipera Lebetina said

    To Kick-ass είναι φοβερή ταινία! Το είδα 3 φορές σερί!

  4. verbal said

    Με τη φετινή καλοκαιρινή σαιζόν να κλείνει, και τον εισπρακτικό απολογισμό της να έχει γίνει, επίκαιρη είναι και μια συγκριτική αναδρομή στην αντίστοιχη περσινή περίοδο, που δείχνει ότι τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει και πολύ στα ταμεία, παρ' ότι μπορεί να μην είναι και τόσο ίδια στην τσέπη σου.

    Το θερινό τρίμηνο του 2009, τα εισιτήρια που είχαν κοπεί, ήταν στα ίδια επίπεδα με τα φετινά, αγγίζοντας τα 2 εκατομμύρια συνολικά, αν και πέρσι είχαν χρειαστεί 50 ταινίες για να πιάσουν αυτό το ρεκόρ (έναντι 40 φέτος), και μόνο μια απ' αυτές κατάφερε εν τέλει να κρατηθεί στη δεκάδα των εισπρακτικότερων της χρονιάς. Δεν είναι άλλη από τον Harry Potter and the Half Blood Prince, που με τα 169 χιλ του ανοίγματός του και μόνο, είχε πιάσει την τρίτη θέση του καλοκαιριού (όπως φέτος το Inception), για να φτάσει στο τέλος της πορείας του τις 312 χιλ εισιτήρια συνολικά, και να πιάσει την δέκατη θέση στο top 10 της χρονιάς.

    Ο Harry Potter τότε, είχε δώσει το καλύτερο άνοιγμα της χρονιάς για τη Village Films, η οποία είχε κλείσει το καλοκαίρι της στην κορυφή των εταιρειών με 8 θερινούς τίτλους και 500 χιλ εισιτήρια στο σύνολο (218 χιλ απ' τα οποία, είχε μαζέψει το πουλέν της, The Hangover). H Odeon την είχε πάρει από πίσω με 9 τίτλους που απέφεραν 440 χιλ εισιτήρια (380 χιλ μάζεψε μόνο το Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs, το εισπρακτικότερο φιλμ του καλοκαιριού και εμπορικότερο animation της χρονιάς), ενώ από κοντά είχαν ακολουθήσει Audio Visual με άλλους 9 τίτλους και 420 χιλ εισιτήρια (125 χιλ απ' το Terminator Salvation) και UIP με 4 τίτλους, που έβγαλαν 355 χιλ εισιτήρια (145 χιλ το Public Enemies και 145 χιλ το Transformers: Revenge of the Fallen), σε μια σαφώς πιο ισορροπημένη μοιρασιά της πίτας ανάμεσα στους τέσσερις μεγάλους, που είχαν πάλι αφήσει κάτι ψίχουλα για τους (λιγότερους από φέτος) μικρούς να μοιραστούν.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.