Χώρα Προέλευσης (2010)

Homeland
Χώρα Προέλευσης, Poster

Σκηνοθεσία: Σύλλας Τζουμέρκας
Σενάριο: Σύλλας Τζουμέρκας, Γιούλα Μπούνταλη
Παίζουν: Θάνος Σαμαράς, Χρήστος Πασσαλής, Γιούλα Μπούνταλη κ.ά.


Δες/Κρύψε το trailer

Η επιβολή μιας ενδοοικογενειακής υιοθεσίας, γίνεται αφορμή να σαπίσουν οι δεσμοί της οικογένειας, την ώρα που γύρω τους, καταρρέει κι η υπόλοιπη χώρα.Χώρα Προέλευσης, PhotographΜε κεντρικό άξονα τον Ύμνο εις την Ελευθερία, του Διονύσιου Σολωμού, ένα ποίημα εξαιρετικά βίαιο, που ταιριαστά έγινε ο εθνικός ύμνος μια χώρας που κοχλάζει από επιθετικότητα, ο Σύλλας Τζουμέρκας διεισδύει ασάλιωτα στις συγκρουσιακές δομές που εξηγούν τον πραγματικό λόγο που οι δεσμοί οικογένειας λέγονται και δεσμοί αίματος, και σου εξαπολύει ολομέτωπη συναισθηματική και διανοητική επίθεση, σε συσκευασία του πιο θαρραλέου σκηνοθετικού ντεμπούτου του πρόσφατου ελληνικού κινηματογράφου. Σαν Οικονομίδης στο πιο καλλιτεχνικό, φορμαλιστικά τολμηρό και αβανγκαρντίστικο, σε χώνει σ’ έναν τυφώνα από εικόνες, αφηγήσεις και παράλληλες πλοκές, μπλέκοντας το παρόν με το παρελθόν και το συγκεκριμένο με το ευρύτερο, για να συνθέσει ένα ψηφιδωτό της ελληνικής κοινωνίας και των αναπηριών της, χωρίς να μασάει τα λόγια του, ή να σου μασάει την τροφή σου. Αποδομεί την αφηγηματική φόρμα πέραν αναγνώρισης, κατασκευάζοντας ένα ρευστό χωροχρονικό σύμπλεγμα, πού όσο σε προκαλεί να το γραπώσεις, τόσο φεύγει μέσα απ’ τα δάχτυλα σου σαν την άμμο της κλεψύδρας κι αφού σε ζαλίσει καλά-καλά, σου δίνει διαδοχικές γροθιές στο στομάχι, παρασέρνοντάς σε στην νοσηρή παράνοια που συνοδεύει την ακραία εκδήλωση της ανθρώπινης κτητικότητας, και την σαρκοφάγα επιθετικότητα μιας ομάδας ανθρώπων δεμένων απ’ τη μοίρα και κομματιασμένων απ’ τις επιλογές τους. Σε αντίθεση με τον Οικονομίδη όμως, τις πάντα τοποθετημένες σ’ ένα πλαίσιο όχι άμεσα αναγνωρίσιμο και άρα κάπως μακρινό ιστορίες του, με τα καθαρά σα μαχαιριές ψημένου αντεροβγάλτη φινάλε του, ο Τζουμέρκας αφήνει την ιστορία του να συνεχίζεται στο διηνεκές, τόσο προς τα πίσω, όσο και εμπρός, σε ένα σύστημα αλληλοτροφοδοτούμενων συμπλεγμάτων, που δεν έχουν άλλο τέρμα απ’ την απελπιστική λύση της αυτοχειρίας.

Η επιμονή του Τζουμέρκα να συνδέσει την βια εντός τοίχων, με αυτήν που απλώνεται στους δρόμους της πόλης, γίνεται σύντομα το δίκοπο μαχαίρι που κόβει απ’ τη λάθος μεριά, σε μια ταινία που πάσχει απ΄την παιδική ασθένεια του υπέρμετρου ενθουσιασμού, φτάνοντάς τον ώρες-ώρες, σε σημεία υστερικά, κομπλέ με τριψίματα στη μούρη και ουρλιαχτά. Δεν μπορείς να μην θαυμάσεις τον τρόπο που ο σκηνοθέτης επιτίθεται στο θέμα του, κι η τεχνική με την οποία προσεγγίζει την αφήγησή του, δείχνει όχι μόνο γερά κότσια, αλλά και σπουδαία ικανότητα να την διαχειριστεί. Η υπερκινητική πλανοθεσία του όμως, τα επίμονα κοντινά στην ασχήμια του θολωμένου βλέμματος της υποκρισίας, οι επικίνδυνες ερμηνευτικές ακροβασίες, το πνίξιμο της αδιάκοπης ροής πληροφορίας, όλα συνθέτουν μια φιλμική εμπειρία που κινείται στα όρια της ισορροπίας απαιτητικότητας και αποδότικότητας, απειλώντας να κάψει τα γερά χαρτιά της ταινίας και τον θεατή της τον ίδιο, με την αδιαφορία για τη φιλικότητα προς το χρήστη, να κινδυνεύει να σε σπρώξει να περιχαρακωθείς για να προστατευθείς, όχι από κάτι που δεν θέλεις απαραίτητα να δεις, αλλά απ’ την επιθετικότητα αυτού που παρακολουθείς. Μην παρεξηγείς, ο Τζουμέρκας δεν είναι άγαρμπος, είναι απλά παρασυρμένος απ’ το πάθος του να σου μιλήσει. Γι’ αυτό πρέπει να είσαι εκεί τώρα που έχει ξεκινήσει, να τον στηρίξεις και να μάθεις τη γλώσσα του, γιατί στο μέλλον θα 'χει κι άλλα να σου δείξει.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΕΛΛΗ
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΔΑΝΑΟΣ 2
Πέμ.-Τετ.: 17.40/ 20.00/ 22.20


7 Responses so far.

  1. verbal said

    Εν αναμονή του The Town που ετοιμάζει τώρα ο cheaplog, σημείωσε ότι σε τέσσερις οθόνες θα προβάλλεται από σήμερα και το Heartless (2009), μια γκροτέσκ απόπειρα του Philip Ridley να παντρέψει σύγχρονο κοινωνικό σχόλιο με φαουστικά αρώματα και θρίλερ φαντασίας, σε μια ιστορία για το πώς όταν νιώθεις άσχημος, τα βλέπεις όλα μαύρα.

    Επιπλέον, απόψε με την προβολή του Bal κάνει την επίσημη πρεμιέρα του το 23ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, που για δέκα μέρες, στις οθόνες του Απόλλωνα, του Τριανόν και του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη, θα απλώσει πάνω από 100 νέες και παλιές ταινίες όπως το Machete, το Copie Conforme και η τριλογία του Red Riding, μέχρι να κλείσει με το Somewhere της Sophia Coppola την επόμενη Κυριακή.

  2. Anonymous said

    Ta spaei!

  3. verbal said

    Η Χώρα Προέλευσης ξεκίνησε την πορεία της με αρκετή δυναμική για να τιγκάρει τις δυο αίθουσες του Δαναού 2 και της Έλλης που την πρόβαλλαν στο τετραήμερο του ανοίγματός της. Αν ήσουν απ' αυτούς που έμειναν απ' έξω, μην ανησυχείς: το Movies for the Masses, χορηγός επικοινωνίας της ταινίας, είναι εδώ για να σε μπάσει μέσα, χαρίζοντας από μία διπλή πρόσκληση για κάθε μέρα προβολής της στην Έλλη. Για να τη διεκδικήσεις, αρκεί να στείλεις το ονοματεπώνυμό σου στο moviesforthemasses@gmail.com με σήμανση "Χώρα Προέλευσης" και η κληρωτίδα των Μαζών θα αναλάβει τα υπόλοιπα. Οι νικητές της κάθε ημέρας, θα ενημερώνονται έγκαιρα με σχετικό mail.

  4. verbal said

    Μπορεί το Bal και η Χώρα Προέλευσης να μην έκαναν τα μεγαλύτερα ανοίγματα της βδομάδας, αλλά σίγουρα έκαναν τα πιο τιγκαρισμένα, με το πρώτο να χωράει 2 χιλ ανθρώπους στην αίθουσα του Άστυ που συνεχίζει να το προβάλει, και το δεύτερο, με την υποστήριξη του Movies for the Masses, να μαζεύει 2,6 χιλ εισιτήρια απ' τη μιάμιση αίθουσα της Έλλης και του Δαναού 2, που εξακολουθούν να το φιλοξενούν. Την τριπλέτα καλών ταινιών με καλές αποδόσεις, έκλεισε το The Town, που βρέθηκε στην κορυφή των ανοιγμάτων του τετραημέρου, με 23 χιλ εισιτήρια από 34 αίθουσες πανελλαδικά (18,5 χιλ σε 24 στην Αθήνα), κατάτι πιο πάνω δηλαδή, απ' τα 18,4 χιλ που μάζεψε από 34 οθόνες (11,7 σε 20 αθηναϊκές) στο τετραήμερό του το Resident Evil: Afterlife, που μαζί με κάτι ψιλά απ' τα previews του, ανέβασε το άνοιγμά του στα 21,5 χιλ συνολικά. Το Χωρίς Σύνορα, από 22 ολόκληρες οθόνες, δε μπόρεσε να μαζέψει πάνω από 3,2 χιλ εισιτήρια πανελλαδικά (2,2 σε 13 στην Αθήνα), ενώ το En la Ciudad de Sylvia, περιορίστηκε στα 250 εισιτήρια απ' τη μοναδική του οθόνη.

    Στα εισιτήρια των παλιότερων ταινιών, τη βδομάδα που πέρασε, το The American κρατήθηκε σε δυναμικά επίπεδα μαζεύοντας 22,7 χιλ νέες θεάσεις για ν' ανεβάσει το σύνολό του στα 49,5 χιλ, το Eat Pray Love σημείωσε κατρακύλα της τάξης του 48% σε σχέση με την προηγούμενη βδομάδα του κι ανέβασε το σύνολό του στα 87 χιλ, ενώ το The Last Exorcism, στο κλείσιμο του δεκαημέρου του κατάφερε να διπλασιάσει σχεδόν το άνοιγμά του, φτάνοντας τις 25 χιλ στο σύνολο. Το Io Sono l' Amore συνέχισε την καλή του επίδοση για να φτάσει το σύνολό του στα 39,7 χιλ εισιτήρια, ενώ Stone και Buried καταποντίστηκαν με πτώση της τάξης του 60%, σε μια βδομάδα που, με κάτι λιγότερο από 157 χιλ εισιτήρια συνολικά, σημείωσε πτώση της τάξης το 11% σε σχέση με την προηγούμενη.

  5. verbal said

    Συνεχίζοντας το δυναμικό της ξεκίνημα, η Χώρα Προέλευσης επανέλαβε την επίδοση του ανοίγματός της, κόβοντας άλλα 1,5 χιλ εισιτήρια στο δεύτερο τετραήμερό της, για να κλείσει δεκαήμερο με πάνω από 5 χιλ εισιτήρια, νούμερο τουλάχιστον εντυπωσιακό για τις 2 μόνο αίθουσες που φιλοξενούσαν την ταινία του Σύλλα Τζουμέρκα. Και για να έχεις πιο χειροπιαστή αντίληψη για το από πού ξεκίνησε η ταινία που έκανε την πρεμιέρα της στη Βενετία πριν έρθει να τιγκάρει αίθουσες στην Αθήνα, το Movies for the Masses, ως περήφανος χορηγός επικοινωνίας, σου έχει ένα μάτσο υπογεγραμμένα σενάρια, να πιάσεις να ξεφυλίσεις και να βάλεις στη βιβλιοθήκη σου να καμαρώνεις, αλλά και ένα ρολό αφίσες με τζίφρες των δημιουργών, να κρεμάσεις στο σαλόνι σου να θυμάσαι. Για να δηλώσεις συμμετοχή, στείλε το ονοματεπώνυμό σου στο moviesforthemasses@gmail.com με σήμανση "Διαγωνισμός Χώρα Προέλευσης" κι άσε την κληρωτίδα των Μαζών να κάνει τα υπόλοιπα.

  6. Γιάννης Πλιώτας said

    Σήμερα (δηλαδή σε μία ώρα περίπου) θα δούμε τη Χώρα Προέλευσης σε προβολή της κινηματογραφικής λέσχης Πατρών. Να υποθέσω ότι δεν έχουν ξεμείνει τίποτα items απ' τον διαγωνισμό ε;;
    Πάντως έχουμε προετοιμαστεί για κάτι πολύ καλό.

  7. Γιάννης Πλιώτας said

    update: Ήταν και ο Τζουμέρκας στην προβολή, εξήγησε ορισμένα σημεία και συνομίλησε με το κοινό. Γενικά η ταινία άφησε ανάμεικτες εντυπώσεις, πολλοί θεώρησαν ότι είχε αμφιλεγόμενο περιεχόμενο, ενώ ένας-δύο θεατές αντέδρασαν μάλλον θυμωμένα. Προσωπικά η Χώρα Προέλευσης μού άρεσε πολύ και ως θέμα και ειδικά ως σκηνοθεσία. Την προτείνω.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.